Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Nova Mazda6 2.0i - zabeh noveho motora

Máte novú Mazdu? Opravenú? Upravenú? Podeľte sa o svoju radosť...

Nova Mazda6 2.0i - zabeh noveho motora

Poslaťod Gib » Ned Aug 06, 2006 10:06 pm

Ahoj Mazdaci!

Tak som sa zaregistroval, lebo za par dni budem (ak vsetko pojde ako ma) aj ja, dufam stastnym majitelom novej Mazdy6. Kedze sa jedna o uplne novy voz a ja som doteraz vlastnil diesel, chcel by som vas poprosit o radu tykajucu sa zabehu noveho motora.

Tak prosim poradte ak mozete, ako najlepsie zabehnut novy dvojlitrovy stvorvalec faceliftovej Mazdy6.

Vopred dik!
Mazda 6 2.0i F/L 108kW Mio C520 iGO8
I don't wanna change the world, I don't want the world to change me!
Obrázok užívateľa
Gib
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2110
Registrovaný: Ned Aug 06, 2006 9:40 pm
Bydlisko: Rodná hruda

Poslaťod Michal 4WS » Ned Aug 06, 2006 10:11 pm

Vitaj v klube :tlesk: :tlesk: :tlesk: :hura :hura :tlesk: :tlesk: :tlesk:
Budeš spokojný, a želám veľa šťastných kilometrov :spik2
A k tomu zábehu .... s citom ! Podrobnejšie ti to povedia určite väčší odborníci :o)
P. S. Zabudol si si vyplniť kolonku "Bydlisko" !
Každý správny gazda má auto MAZDA! Ak si dobrý gazda, nechýba Ti Mazda!
Mazda 626 GD 2,0i 16V DOHC FE3N Engine 109 kw/148 hp 183Nm / 4000rpm Mgr. !!!
Obrázok užívateľa
Michal 4WS
VIP 2006
 
Príspevky: 3268
Registrovaný: Štv Jún 16, 2005 8:41 am
Bydlisko: Banská Bystrica

Poslaťod Bootleg » Ned Aug 06, 2006 10:24 pm

Ahoj Gib, ja prave zabehavam 1.8 Mazdu 6. Uz ma 820 km.. V zasade tieto motory su uz vo vyrobe zabehavane spolu s prevodovkami nastudeno, ale nic nepokazis, resp. len prospejes motoru, ked prvych 1000-1500 km budes chodit s lahsou nohou na plyne, netoc to do otacok ani velkych rychlosti, nejazdi dlhsi cas rovnakou rychlostou, so spojkou jemne a o prevodovke plati to iste, ked nejde, este raz zosliapnut spojku a pojde, po case sa to podda. Neznamena, ze po 1000 km zacnes tocit do 6500, proste s citom, zabeh agregatu ako takeho moze trvat aj 20tis km, kym sa trosku ustali spotreba a pod. Inak gratulujem k buducej 6-ke.. :wink
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod Gib » Ned Aug 06, 2006 10:49 pm

Dik dik! :lol

Aby som sa priznal, nie som ziaden zavodnik, skor asi budem jazdit kludnejsie. Tiez zvyk z toho dieslu, kde som na ziadne vytacanie nebol zvyknuty. Mam ale trosku obavy, ci aj toto nie je pre ten motor zle :??? Tiez pises, najazdi dlhsie rovnakou rychlostou. Dost casto jazdim hore-dolu Praha-Brno. Takze vravis, prvych 1500km tempomat ani nemam zapinat na 130 km/h? Alebo co mas na mysli pod pojmom "dlhsi cas", lebo toto je tak ta 130tka na cca 2 hodky vkuse. :neutral
Mazda 6 2.0i F/L 108kW Mio C520 iGO8
I don't wanna change the world, I don't want the world to change me!
Obrázok užívateľa
Gib
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2110
Registrovaný: Ned Aug 06, 2006 9:40 pm
Bydlisko: Rodná hruda

Poslaťod Bootleg » Ned Aug 06, 2006 11:05 pm

Toc motor tak do 3000 rpm, medzi 2000 a 3000.. zasa ho nepodtacaj pod 1500. Dlhsi cas.. tak 30 km vkuse napr. Tempomat sa neodporuca pouzivat pri zabehu. :) Aj ked som to musel vyskusat aspon v meste pri 50 kmh na chvilku :wink
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod Gib » Ned Aug 06, 2006 11:13 pm

Steve píše:Toc motor tak do 3000 rpm, medzi 2000 a 3000.. zasa ho nepodtacaj pod 1500. Dlhsi cas.. tak 30 km vkuse napr. Tempomat sa neodporuca pouzivat pri zabehu. :) Aj ked som to musel vyskusat aspon v meste pri 50 kmh na chvilku :wink


Oki, dik za radu Steve! Skusim sa toho drzat, hoci to bude asi dost tazke :spik2 Mimochodom, pri skusobnej jazde, ak sa dobre pamatam, mi povedali, aby som neradil pod 3000 ot. Je na tom nieco pravdy teda? Ale mozno to uz mysleli pre zabehnuty motor, ale skor nie :koule

Ale ak sa bavime o prvych 1500km zabehu, tak to sa da, lebo to 2x otocim CZ-SVK a mam to zabehnute :lol
Mazda 6 2.0i F/L 108kW Mio C520 iGO8
I don't wanna change the world, I don't want the world to change me!
Obrázok užívateľa
Gib
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2110
Registrovaný: Ned Aug 06, 2006 9:40 pm
Bydlisko: Rodná hruda

Poslaťod Bootleg » Ned Aug 06, 2006 11:54 pm

No optimalne otacky pre ekonomicku a vytrvalostnu jazdu pre motor su od cca 1900 do 3500. :) Inak dostanes k tomu aj taky pekne hruby manual, ja som do neho nepozeral, ale pri zvysnych styroch mazdach boli instrukcie stale rovnake. :wink Tak sa toho drzim aj pri tejto.
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod misko42 » Pon Aug 07, 2006 8:12 am

hlavne motor nepodtacaj a niekedy (nie hned) po par kilometroch sa ho sem tam aj neboj vytocit, zas nehovorim do cerveneho ale trosku tak prevetrat lebo ked to budes stale len tak ani do otacok tak ti motor "zlenivie" poznam to ked si dvaja znamy kupili rovnake fabie, jeden na tom chodil ako na kravach,ze je to v zabehu a teraz sa na tom neda chodit, ten motor nema ziadny vykon ani tah,ani rychlost,s mojim starym favoritom som to bars kedy ofukol aj na rychlost a aj na rozbeh,a potom sa ti to skor pokazi ked ti zrazu o par rokov rupne ze zacnes jazdit sportovejsie (ved s takym motorom to cloveka laka) a trosku ho vytocis nech pocujes ten motor, a citis ten tah a jak on neni na to zvyknuty tak ti tam skor nieco odite, proste treba to drzat v optimale..a ten druhy (to bola a je zena) to sem tam tak trochu prevetrala a tradaa je to uplne o niecom inom, ten tah aj vykon oproti tej druhej co ju ten chuj tak "zabehaval" vela ludi si mysli ze to s tym nema nic spolocneho ale ma, a dost.

Tot je moj postreh a skusenosti

FERRARI fan
Obrázok užívateľa
misko42
VIP 2007
 
Príspevky: 3631
Registrovaný: Pia Jún 23, 2006 10:23 am
Bydlisko: NR

Poslaťod Maco222 » Pon Aug 07, 2006 8:16 am

Mal som este z byvalej roboty na toto prednasku a aj skolenie a nam namazane hlavy hovorili v podstate to iste.. tak 1500 - 2000 km jazdit tak ako hovori Steve a potom ho prevetrat medzi 5000 - 10000 km jazdit ako chce clovek aby mu jazdilo do konca, teda, ak chces mat auto zive, tak jazdit takym stylom a par krat som to aj skusal a nieco na tom bude.
Obrázok užívateľa
Maco222
VIP 2007
 
Príspevky: 2957
Registrovaný: Pia Sep 24, 2004 11:05 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 1. Netuším o autách vôbec nič, iba že to má volant, pedále a treba do toho tankovať.

Poslaťod Gib » Pon Aug 07, 2006 11:36 am

Dakujem pani za doterajsie rady! Tak by som to trosku zhrnul:

Medzi 0 - 2000km
1. Jazdit skor opartnejsie a velmi nevytacat, maximalne tak 3000-3500 rpm ale aj nepodtacat pod 1500 rpm. Jazdit niekde medzi 1900 a 3500 rpm.
2. Na tempomat zabudnut a neist rovnakou rychlostou viac ako 30km.
3. Ziadne velke rychlosti a len "lahka noha".
4. So spojkou a prevodovkou jemne.

Otazka? Co medzi 2000 a 5000 km? ;) Predpokladam, trosku s odvahou uz do tych 3500 rpm. Tak?

5000 - 10000 km
Jazdit uz tak, ako by som si predstavoval aby to auto jazdilo v buducnosti. A toto predpokladam, uz bude platit aj nad tych 10tisic.

Dik!
8-)
Mazda 6 2.0i F/L 108kW Mio C520 iGO8
I don't wanna change the world, I don't want the world to change me!
Obrázok užívateľa
Gib
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2110
Registrovaný: Ned Aug 06, 2006 9:40 pm
Bydlisko: Rodná hruda

Poslaťod misko42 » Pon Aug 07, 2006 11:45 am

myslim ze presne tak nejak...

a to aj nad 10tis nad 100tis nad 200tis a ako sa jazdi nad 500tis tak to ti odpovie jedine black :)

FERRARI fan
Obrázok užívateľa
misko42
VIP 2007
 
Príspevky: 3631
Registrovaný: Pia Jún 23, 2006 10:23 am
Bydlisko: NR

Poslaťod Bootleg » Pon Aug 07, 2006 11:46 am

Tak, pekne si to spisal. :wink Proste casom budes citit, co to auto chce, zo zaciatku bude mat kovovy zvuk, aj vyfuk, casom sa bude zanasat a aj motor ta uz "pusti" dalej.. Proste to odhadnes. :) Nuz a minimalne 3 miliony km bez nehody na Tvojom novom auticku prajem. :wink
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod Black » Pon Aug 07, 2006 12:32 pm

misko42 píše:myslim ze presne tak nejak...

a to aj nad 10tis nad 100tis nad 200tis a ako sa jazdi nad 500tis tak to ti odpovie jedine black :)
Nad 500 000 už zase opatrně, aby se tomu pokladu a dámě v nejlepších letech nic nestalo, ono se to auto vrací vlastně do miminkovských let, musíš ho potom chovat jako v bavlnce, ale neboj se, že bude dýchavičné, to ne, to autí klidně ujede i novějším autům.
Jedna Mazda nestačí :-)

www.cx7.cz
Obrázok užívateľa
Black
NadMazďák
 
Príspevky: 13851
Registrovaný: Str Júl 18, 2012 5:05 pm
Bydlisko: Tihany, Morva
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Gib » Pon Aug 07, 2006 4:28 pm

Dakujem Vam chalani za rady! Budem sa ich urcite drzat. Uvidim co este povie dealer o zabehu, ked si auto budem preberat tento piatok! :mrk

Prajem vsetkym tiez veeeela stastnych kilometrov na cestach! :lol
Mazda 6 2.0i F/L 108kW Mio C520 iGO8
I don't wanna change the world, I don't want the world to change me!
Obrázok užívateľa
Gib
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2110
Registrovaný: Ned Aug 06, 2006 9:40 pm
Bydlisko: Rodná hruda

Poslaťod Bootleg » Pon Aug 07, 2006 4:29 pm

Gib píše:Uvidim co este povie dealer o zabehu, ked si auto budem preberat tento piatok! :mrk


"Netreba nijak specialne zabehavat, staci sa riadit pokynmi v uzivatelskej prirucke." Koniec citatu. :o)
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Ďalší

Späť na Chcem sa pochváliť...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron