Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Brzdy - tak vám teda děkuju

Máte novú Mazdu? Opravenú? Upravenú? Podeľte sa o svoju radosť...

Brzdy - tak vám teda děkuju

Poslaťod MMKS » Sob Júl 16, 2005 1:56 pm

S posíleným sebevědomím, že jsem podle rad na tomto forů spravil ručku, jsem se rozhodl podívat na přední brzdy, zda nejsou seklé a jak jsou na tom. Idea byla moc se v tom nevrtat, jen promazat a očistit co půjde a zbytečně to nerozmontovávat. Po sundání kola, jsem zjistil, že tam toho moc nepromažu a že ty dva šrouby co to drží, zase nebudou takový problém. Bohužel nebyly a tak jsem celý brzdič sundal. Nakonec mě napůl vypadly a napůl vyndal destičky všechny ty drátky a plíšky s tím, že snad dojdu na to jak to patří zpátky. Pak mě blbce nenapadlo nic lepšího než se podívat jak ty brzdy fungují a to opakovaně!!! Samozřejmě, že ten hlavní píst vyjel celý dopředu a samozřejmě nešel dozadu. Otravoval jsem dokonce i Lukeho a ten potvrdil, že pomůže zase jen hrubá síla. ZKoušel jsem to hasákem, dokonce jsem i sundal svěrák a nakonec kombinace obojího. Dokonce přišlo nařadu i dřevěné toporo a kladivo. To v kombinaci s povoleným odvzdušňovacím šroubkem a únikem pár deci kapaliny přinesl úspěch.
Teď jen zbývalo dát tam destičky zpátky. Připadalo mi to jako ježek vkleci. Zvolit vhodnou kombinaci plíšek, destička plíšek atd. a do toho zamontovat ty pružinky (o kterých ani nevím jestli jsem je dal na správné místo).
Už je to teda zkompletované. Dopoledne vprd..., ruky sežrané od brzdovky a sebevědomí na nule. A to jsem to ještě nebyl ani projet. Čekám, že plíšky budou pískat po celou jízdu, brzdy budou zavzdušněné a kdo ví co ještě.
Budiš tento příspěvek poučením pro všechny tak manuálně zručné a hlavně zkušení jako já
Naposledy upravil MMKS dňa Sob Júl 16, 2005 2:34 pm, celkovo upravené 1
Obrázok užívateľa
MMKS
Komunikátor
 
Príspevky: 519
Registrovaný: Štv Mar 24, 2005 7:25 pm
Bydlisko: Břeclav okolí

Poslaťod George » Sob Júl 16, 2005 2:20 pm

ty si kůň :ho:

Brzdy si snadno odvzdušníš sám a co se plíšků týče tak je budeš mít asi dobře protože vetšinou jdou dát jen tam,kam opravdu patří.
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod MMKS » Sob Júl 16, 2005 2:32 pm

Netvrdím nic jiného.(o tom koni) S nemyslím, že by ty plíšky byly na blbém místě, ale zdá se mi že bokem dřou o kotouč a ty pružinky byly pro mě fakt hlavolam. Večer to jdu projet, tak doplním, jak to dopadlo,pokud se dlouho neozvu tak asi ty brzdy v pořádku nebyly.
Obrázok užívateľa
MMKS
Komunikátor
 
Príspevky: 519
Registrovaný: Štv Mar 24, 2005 7:25 pm
Bydlisko: Břeclav okolí

Poslaťod Honza » Sob Júl 16, 2005 2:37 pm

MMKS píše: Večer to jdu projet, tak doplním, jak to dopadlo,pokud se dlouho neozvu tak asi ty brzdy v pořádku nebyly.


Budeme s napětím sledovat večerní zprávy :ho:
626 krasavice jak sviňa

Pokaždé když onanujete Bůh zabije koťátko!
Obrázok užívateľa
Honza
Forum Guru
 
Príspevky: 1799
Registrovaný: Str Máj 14, 2003 9:37 am

Poslaťod MMKS » Sob Júl 16, 2005 5:09 pm

Ještě jsem tady. Zkoušel jsem jen tak pedál a několikrát se propadl na zem, takže odvzdušnit.(I když nechápu jak, píst jsem pořád stláčel, hladina klesla v nádobce pod risku minimum, ale pořád tam byla, tak nevím, kdy to nasálo vzduch a to ještě tak, že i po 10 napumpování šel pedál lehce na podlahu) JAK? Díval jsem se a nikde se to neřešilo, jak funguje ten šroub na odvzdušnění, je dutý, má tam nějaký ventil? Určitě se jen nešroubuje ven. Počítám, že postup je pak stejný, od zadního pravého kola po levé přední, hadička na ventil do nádobky s kapalinou a probublávat až do konce jedno kolo za druhým. nebo se mýlím? Dík
Obrázok užívateľa
MMKS
Komunikátor
 
Príspevky: 519
Registrovaný: Štv Mar 24, 2005 7:25 pm
Bydlisko: Břeclav okolí

Poslaťod George » Sob Júl 16, 2005 6:23 pm

Takže klasicky. Já to dělal podle kříže jak mi někdo poradil.Začíná se kolem nejdál od posilovače (podle trubiček, což je u mě pravý zadní) a končí kolem nejblíže (levý přední). Nevím co je na tom pravdy ale brzdy sem takhle odvzdušnil perfektně. Někdo ti několikrát našlape pedálem, a ty pak jen povolíš ten odvzdušňovák kterým poteče kapalina s bublinkama nebo samotnej vzduch pokud je to hodně zavzdušněný. Takhle budeš dělat každý kolo tak dlouho dokud nepoteče čistá kapalina. A nezapomínej dolívat. Já nikdy brzdy neodvzdušňoval a udělal sem to hned na poprvý a dobře. Není to nic složitýho :jo
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod gathis » Sob Júl 16, 2005 6:56 pm

jak to tak čtu, přesně vidím sebe :chacha ....proto se do oprav a údržby nepouštím...... ale zase dobrá zkušenost, ne?
gathis
VIP 2007
 
Príspevky: 619
Registrovaný: Uto Máj 03, 2005 5:06 pm
Bydlisko: Kladensko

Poslaťod MMKS » Sob Júl 16, 2005 7:08 pm

Jo jasný to chápu, už jsem to taky dělal na žigulu a sám, ale jedná se mě o to jak funguje te odvzdušnovací ventil. Teď jsem ho mě vymontovaný celý, ale tudy cesta asi nevede. Je dutý, jak se povoluje ta vrchí část, je tan nějaká kulička nebo jak. Ten co jsem vidělal, byl dole skosený do kužele a nahoře zůžený a měl čepičku jak na ventilku, ale nedošel jsem na to jak jej použít při tom odvzdušňování. Dík
Obrázok užívateľa
MMKS
Komunikátor
 
Príspevky: 519
Registrovaný: Štv Mar 24, 2005 7:25 pm
Bydlisko: Břeclav okolí

Poslaťod matrix26 » Sob Júl 16, 2005 9:00 pm

A jak by si to chtěl vysvětlit technickaydle konstrukce nebo stačí laicky. laicky je to jen tak , že ho povolíš skoro na volno a na poslední otáčce jak našlápneš povolíš a vytéká kapaliny a pak než pustíš brzdy (resp. kolega) tak ho táhneš trochu a tak prákrát až ovzdušníš všechny 4 brzdy, mezitím mrkneš na dolití kapaliny a pak všechyn utáhneš prostě klasika a la žiguli jak jsi říkal.

Jak je ovzdušnovák řešen technicky je skoro jedno, tedy určitě má někde dírku aby to protékalo středem ne? A težko se shání v dobrém stavu na vrakáčích a nový stojí !moc!. Takže pak namaž závity hlavně at ho neutrhneš za rok, dva.
ex Mazda 626 GE r.v. 1994.0i 16V HB slonová kost
ex Mazda 626 GF r.v. 1998 2,0i 16V HB modrá met.
(ex Opel frontera 2.5TDS r.v. 1998 uprava OFF červená)
ex Mazda 626 GF2 r.v. 2001 2,0 i 16V stříbrná met.
Mazda Tribute EP r.v. 2001 2,0 16V stříbrná met.
Obrázok užívateľa
matrix26
Prispievateľ
 
Príspevky: 461
Registrovaný: Uto Mar 16, 2004 2:00 am
Bydlisko: Uh. Hradiště

Poslaťod Suky » Sob Júl 16, 2005 10:24 pm

matrix26 píše:...laicky je to jen tak , že ho povolíš skoro na volno a na poslední otáčce jak našlápneš povolíš a vytéká kapaliny a pak než pustíš brzdy (resp. kolega) tak ho táhneš trochu a tak prákrát až ovzdušníš všechny 4 brzdy...


To je správný návod, ale dal by se vyložit špatně!!!

Úplně polopaticky:

Jeden šlape opakovaně na brzdu a až brzda klade odpor zůstane stát na brzdě a druhý povolí odvzdušňovák. V tom okamžiku vytéká kapalina a brzdový pedál povoluje. Až se pedál začne blížit podlaze zařve brzdař na odvzdušňovatele a ten přitáhne odvzdušňovák.
Takhle se to opakuje, dokud z odzvdušňováku nepoteče čistá kapalina bez bublinek.

A to se opakuje pro všechny brzdy s průběžnou kontrolou a doléváním kapaliny.
Obrázok užívateľa
Suky
Administrator VIP2011
Administrator VIP2011
 
Príspevky: 2883
Registrovaný: Uto Mar 09, 2004 2:00 am
Bydlisko: Kopřivnice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod MMKS » Ned Júl 17, 2005 11:26 am

Já se na to vyse.. Brzdy jsem v pohodě odvzdušnil, ale když sjem to chtěl projet, zjistil jsem že auto celkem dost přibržďuje. Něž jsem to otočil dom, tak se vyvalil dým od zadního kola (levého) Brždění povolilo, smrad a dým ne. Ručka přestala fungovat, přitom lanovody mám nové a vrací se do původní polohy (kontroloval na místě). Zataženou jsem ji úrčitě neměl několikrát jsem jí kontroloval. Kde je sakra chyba. Vždyť na ručce jsem nic nedělal ani se zadníma brzdama kromě odvzdušnění. Prosím pomooooc
Obrázok užívateľa
MMKS
Komunikátor
 
Príspevky: 519
Registrovaný: Štv Mar 24, 2005 7:25 pm
Bydlisko: Břeclav okolí

Poslaťod George » Ned Júl 17, 2005 11:30 am

Já si pro sebe pořád říkám "Když to neni rozbitý, tak se v tom zbytečně nehrab, víš že si levej" :ho:
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Berry » Ned Júl 17, 2005 11:33 am

Posaď do toho samohybu manželku v příslušném slušivém ohozu :boobies: , na tváři jí vylaď patřičně zkroušený výraz a pošli ji s tím do nejbližšího servisu. 8)
Obrázok užívateľa
Berry
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2099
Registrovaný: Pia Feb 25, 2005 9:52 pm
Bydlisko: Ostrava, CZ

Poslaťod MMKS » Ned Júl 17, 2005 12:23 pm

Obě rady si beru k srdci, ale záhada vyřešena. Kamoš zatáhl ručku úplně nadoraz a ta se nezvládla vrátit úplně zpět a já jsem to blbec nezkontroloval. Takže trochu pořád dobržďovala, než se uvolnila a já sjel trochu destiček. naštěstí brzdy normálně fungujou. kolo se točí a ručka chodí (pokud není dotažená na poslední zub) jen už nefunguje na tom kole, protože jsu asi sjeté ty destičky. Vše to vedlo nakonec k rozhodnutí koupit ty nové kotouče a destičky na předky a nechat to celé seštělovat, snad už v úterý.
Obrázok užívateľa
MMKS
Komunikátor
 
Príspevky: 519
Registrovaný: Štv Mar 24, 2005 7:25 pm
Bydlisko: Břeclav okolí

Poslaťod whitex » Ned Júl 17, 2005 9:37 pm

Suky to vysvětlil naprosto dokonale.... Jen bych ještě doporučil, dát si pozor na stav pístků - pokud jsou zrezlé a tu rez zatlačíte do válečku, tak ta rez může vydřít těsnění a válečky pak můžou močit, což je nepříjemné..... Takže buď mít pro tento případ koupené gumičky do brzd. válečků.... Nebo to očistit - většinou to stačí trošku osmírkovat jemným smírkem a je to v poho - dělali jsme to tak na strejdovým Nissanu sunny.... - Jo a válečky šly stalačit rukou - na tom nissanu.... Na mojí mazdě ne, ani šroubovákem, tak jsem to raději dal mechanikovi, ať něco nezkurw** :ho:
Obrázok užívateľa
whitex
NadMazďák
 
Príspevky: 4517
Registrovaný: Pon Jún 14, 2004 7:08 pm
Bydlisko: Opava

Ďalší

Späť na Chcem sa pochváliť...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť