Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Rady a tipy pre Mazdu 2.2 GTA

Máte novú Mazdu? Opravenú? Upravenú? Podeľte sa o svoju radosť...

Rady a tipy pre Mazdu 2.2 GTA

Poslaťod Robbinnho » Štv Feb 07, 2013 11:36 am

Zdravim Vsetkych Mazdakov,

Pred dvoma tyzdnami som sa rozhodol vymenit svoje predchadzajuce auto za nieco novsie a volba padla na Mazdu 3 2.2 diesel GTA. Kupil som ju ako jazdenu, od dealera Mazdy v Bratislave. Je to r.v. 2010 v bielej perleti, najazdene 70 tis. km, po prvom majitelovi s komplet servisnou historiou a papiermi. Nadherne auto. Hned ako som ju zbadal som sa do nej zamiloval. Kedze som tu novy, chcel by som Vas poprosit o nejake rady, tipy a hlavne skusenosti s tymto motorom a autom vseobecne. Na co si dat pozor, ako je to so spolahlivostou jednak auta (mechanika: tlmice, capy atd.) a jednak motora (trosku sa obavam toho DPF). Moje predosle auto bol tiez japonec (Toyota Avensis 2.2D-4D 110kw verzia este bez DPF). Nalietal som na nej 65 tis km. za 2 roky a kedze som bol maximalne spokojny (ziadna porucha) nemal som dovod menit krajinu povodu a pravdu povediac ine auto ako japonske by som uz ani nechcel.

Moje doterajsie postrehy: za tie 2 tyzdne som na nej nabehal viac ako tisic km a auto je o poznanie zivsie ako toyota, uplne inak naladena charakteristika motora, vybusny pruzny motor, presne nieco take som hladal, toyota sice tiez tahala ale pocitovo az moc "uhladena". Obcas mi "kolise spotreba" - docital som sa, ze vraj to ma na svedomi DPF pocas regenreacie, vtedy mi vyskoci aj o viac ako liter oproti "normalu". Vobec chcel by som sa spytat aka je priemerna spotreba tohto motora. Nejazdim extra rychlo a hlavne na dialnici, +10/20km nad limit, ale rad si pridam a vyuzijen newtonmetre pod pedalom :shock . V servisnej knizke som sa docital ze sa neodporuca resp. zakazuje liat aditiva do palivovej sustavy. Pri toyote som lial kazdych 15 tis. km ich original cistic na vstrekovace, ved co si budeme hovorit vieme ako je to s naftou v SR. Tankujem len na OMV a Shell. Posledna vec, ktory by som sa chcel zatial spytat je vymena oleja, myslim ze predpisana je kazdych 20 tis. resp. po roku. Co sa tyka znacky asi je najlepsie tam davat original od Mazdy, alebo davate niekto inu znacku?

Samozrejme ak niekoho napadne nieco dalsie na co by som mal davat pozor resp. nejake specifikum Mazdy budem len rad. Privitam akekolvek nazory, postrehy a komentare ktore mi pomozu sa zorientovat.

Vopred velka Vdaka.
Mazda 3 2.2 GTA
Robbinnho
Čitateľ
 
Príspevky: 2
Registrovaný: Štv Feb 07, 2013 11:00 am
Bydlisko: Žilina
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod lakilaki » Pia Feb 08, 2013 9:20 pm

Na PP mam priem spotrebu 6,0 l
Motor je citlivy na kvalitu nafty, cim vyssia kvalita tym je aj nizsia spotreba,
a takmer ziadny dízlovy zvuk v aute a mensi pocet regeneracii DPF,
Pri kvalitnej nafte u mna, tankovana spotreba je 5,1-5,3 litrov.
Shell a OMV, ale ja nepocitam medzi kvalitne nafty. :ko (tyka sa to ČS na Slovemsku)
.
Aditivum som vyskusal, VIF , vysledok je NULA.
Niekto moze chapat vysledok "0" ako plus, lebo sa nic neposr...lo od aditiva
Ja to chapem ako minus, lebo vlozene investicie nedoniesli ziadny prinos.
.
Olej menim pri 10-11.000 km och.
Zatial, stale Dexelia DPF olej.
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod Doktor » Sob Feb 09, 2013 8:07 pm

Jazdim dieselom uz 15 rokov, dobra nafta je BP/Aral Ultimate Diesel, pripadne v CR Verva Diesel. Ide hlavne o podiel siry a cetanove cislo. Dobre vlastnosti tym padom prinasaju nizsiu dymivost a mensie naroky DPF.
Caterham CSR R500
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

Poslaťod Robbinnho » Pia Feb 15, 2013 11:11 am

Chalani vdaka za postrehy!

Auto slape ako hodinky zatial, uz som sa s nim da sa povedat zzil, naozaj velmi prijemne vozenie, som velmi spokojny.

lakilaki s tym motorom mas uplnu pravdu, predtym ma to nejak nenapadlo ale schvalne som nechal nastartovane aj za studena a pocuval. Takmer nulove klepanie a aj ten zvuk mal od toho dieselu daleko. Neuveritelny skok ked to porovnam s tou Toyotou a ta uz mala tiez CR. 4 roky rozdiel vo veku je v dnesnej dobe asi ozaj vela. Este sa chcem spytat ze kde a ci tankujes tu "kvalitnejsiu" naftu co ma skoro kazdy predajca v ponuke alebo beznu. No co sa spotreby tyka tak predchadzajuci majitel mal podla PP 6.2, mne to uz vyskocilo na 6.3 ale 2/3 toho co jazdim je auto na dialnici pri rychlostiach 140-150 km/h a tretinu jazdim mesto/mimo mesto (zhruba 50:50)

Doktor, dik za tip ale nezda sa mi zeby som na SLovensku videl cerpacku BP alebo Aral.
Mazda 3 2.2 GTA
Robbinnho
Čitateľ
 
Príspevky: 2
Registrovaný: Štv Feb 07, 2013 11:00 am
Bydlisko: Žilina
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod lakilaki » Pia Feb 15, 2013 10:03 pm

Robbinnho píše:.... ale 2/3 toho co jazdim je auto na dialnici pri rychlostiach 140-150 km/h a tretinu jazdim mesto/mimo mesto (zhruba 50:50)

Doktor, dik za tip ale nezda sa mi zeby som na SLovensku videl cerpacku BP alebo Aral.

Ak jazdis 140-150 km/ h na dilanici, tak musis vidiet vedla dialnic aj ČS BP aj Aral :ho:
Ci u nas uz je povolene viac, ako 130 km/h na dialnci ? :hmmhmm

Ja, aj mazda sme spokojní s kvalitou NEO Diesel na Slovnaft ČS (vlastnik je British Petroleum-BP,
takze predsa len mozes BP vidiet aj na SK-u ) s cenou nafty, ale uz nie som vobec spokojny :bee
Obcas tanknem aj Diesel Tech.
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod lakilaki » Pon Feb 18, 2013 8:33 pm

Tanknul som do svojej mazda3 Verva Diesel
http://www.benzinaplus.cz/cz/paliva/ver ... iesel.html
Dokonale palivo (aj) pre moju diesel mazdu.
Som nadmieru spokojny, lebo vsetko co slubuje reklama je total pravda
Sametovy chod motora, diesel zvuk motora- ziadny,
perfektna sila, nizsia spotreba....
Na dialnici na tempomate pri 130 km/ h spotreba 5,1 litrov (inokedy 6,0-6,1 lit)
Zo srdca lutujem :bee , ze na Slovensku si take palivo nemozem kupit
a zavidim vsetkym v CZ, ze si mozu take palivo davat hockedy do svojho auta, ale ja nie.
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod lakilaki » Štv Feb 28, 2013 6:22 pm

Dnes som dotankoval do nadrze po vyjazdenej Verva Diesel v svojej M3 (2.2 diesel, 136 kW)
Spotreba s Verva Diesel bola 5,34 lit/100 km :czechbrother
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod Suky » Pia Mar 01, 2013 1:00 pm

No, já asi budu mít podobnou zkušenost, posledních pár měsíců jsem tankoval na Tank ONO a spotřeba byla kolem sedmi ale i víc. To mi začalo vrtat hlavou a před 14 dny jsem vzal Vervu a sežralo to necelých šest a půl.
Uvidíme co další nádrž, dneska jsem vzal Vervu opět.
Obrázok užívateľa
Suky
Administrator VIP2011
Administrator VIP2011
 
Príspevky: 2883
Registrovaný: Uto Mar 09, 2004 2:00 am
Bydlisko: Kopřivnice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Doktor » Ned Mar 03, 2013 9:33 pm

min vody k redeni, proto ta Verva funguje..
Caterham CSR R500
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

Poslaťod Cvoxx » Sob Apr 27, 2013 2:08 pm

Servus,

všetko nasvedčuje tomu že sedláš moju bývalku :-)
Dali Ti k nej aj tie zimne gumy co som im nechal?
Môžem potvrdiť že je, teda aspoň v októbri keď som ju predával, bola bez chyby a menil som ju len preto že som presedlal na niečo väčšie..
Spotrebu som mal asi 6,2 ak sa dobre pamätám (väčšina jázd Malacky - Letisko Bratislava, cca 140-150km/h na dialnici a okolo 100 km/h po obchvate)
Keď som jazdil len po okreskách tak to bolo pod 5l/100km.
Tankoval som slovnaftacku EVO naftu..
Naozaj neviem na co Ta upozornit, snad len bacha na ten krúťák, je navykovy :-))
Keby si mal nejake otázky ohladom auta. kludne sa pytaj...
Jo, a vela stastnych kilometrov...
Obrázok užívateľa
Cvoxx
Čitateľ
 
Príspevky: 13
Registrovaný: Ned Nov 25, 2007 8:31 pm
Bydlisko: Malacky

Poslaťod lakilaki » Pia Jún 07, 2013 5:43 am

Neda mi to, aby som sa nepochvalil, kombinaciou paliva Evo Neo Diesel a mojej mazdy3.
Vcera som mal stastie porovnat schopnosti VW Passat W8 , 4.0 benzin 202 kW, permanentny pohon 4x4
a mojej M3 2,2 diesel.
Je cista pravda, nekecam, M3 bola na cestach vo vsetkych situaciach lepsia. 8)
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod Sedvo » Pia Jún 07, 2013 9:22 am

Kecáš :lol Přece mazda nemůže udolat VW, to neexistuje, to není možné :ho: Ikdyž v i moje M6 s docela slabým motorem v serpentýnách umí většině aut ujet. Nejhezčí je pohled ve zpětném zrcátku, jak se závodící auto za mnou rozvlní. :ho: Ale M3 MPS či BMW je jiné kafé, to už by byl problém.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod lakilaki » Pia Jún 07, 2013 6:52 pm

Sedvo píše:Kecáš :lol Přece mazda nemůže udolat VW, to neexistuje, to není možné :ho:

Majitel fauvé W8 podla toho, ako sa snazil, a tváril za volantom, si to asi myslel tiez :ho:
A predsa ....
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod Sedvo » Pia Jún 07, 2013 11:05 pm

Dobrý to pocit co? :lol
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod dabel » Sob Jún 08, 2013 12:15 pm

Tak okrem toho, ze ten W8 ovplyval skvelou schopnostou "na to, kolko zerie, tak nejede", trpi na okreskach na extra tazky predok (prazdne auto vazi vyse 1900 kil!): predsa len to auto je konstruovane na 1.9TDI, nie stvorlitrovy osemvalec. A ked k tomu pripojime nalietany stvrtmilion na tachometri, tak sa to vlastne ani inak skoncit nemohlo...

PS: Osobne mam najradsej majitelov starych bavorakov, obzvlast vychyrenej trojky E46. Dokazu sa skvelo nalepit a paradne sa tlacit, len ta akceleracia... ako to povedat... im moc nejde...
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Ďalší

Späť na Chcem sa pochváliť...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron