Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Mazda 3 DISI 2.0 i-stop GTA (111 kW)

Máte novú Mazdu? Opravenú? Upravenú? Podeľte sa o svoju radosť...

Mazda 3 DISI 2.0 i-stop GTA (111 kW)

Poslaťod Pe3kboy » Sob Aug 04, 2012 12:45 pm

Ahojte,

Som tu nový a chcem sa pochváliť mojim novým autíčkom Mazda 3 DISI 2.0 i-stop GTA (111 kW).
Páčilo sa mi ako to všetko o mazdičke zhrnul Majki... za to sa mu klaniam a pozdravujem zaroven.
To ako som sa k tomuto autíčku dostal tu nebudem opisovať. To by bolo na samostatnú minimálne dvojstranovú kapitolu. Len v stručnosti poviem, že som skúsil väčšinu značiek v tomto segmente a zo žiadneho iného som nebol taký nadšený ako práve z mazdy.

Objednanie a prevzatie...
Auto bolo objednané v Autopalace Bratislava 16.3.2012. Vyrobili ho pri Japonskom meste Hiroshima (továreň Hofu Yamaguchi) dňa 30.5.2012 a dorazilo loďou do Európy 2.7.2012. Objednával som naň ešte kopec origo. doplnkov (spojler MPS, bočné prahy, modré podsvietenie pod nohami vodiča a spolujazdca, podsvietené vnútorné prahy, strieborne rámčeky reproduktorov, strieborné rukoväte dverí, velúrové koberce luxury a bezpečnostné matice kolies.) Spolu s doplnkami som ho prevzal presne 4 mesiace po objednaní 17.7.2012.

Dojmy...
Zatiaľ mám najazdeých len 1000 km, takže postrehy a dojmy budem dopisovať postupne. Zatiaľ len stručne... Z auta mám neskutočne dobrý pocit. Cítim sa v ňom veľmi pohodlne a bezpečne. V žiadnom inom doterajšom aute a to som ich už pár mal, som sa takto dobre necítil. Auto je síce trocha tvrdšie naladené, ale zato pohodlné anatomicky tvarované športové sedadlá s výrazným bočným vedením mi to plne vynahrádzajú. Sú len v tejto výbave a výbave MPS (MPS ich má, ale v koži) a sú fakt veľmi pohodlné. Auto poslúcha na slovo, riadenie je veľmi presné a dokonca je cítit aj spätnú väzbu od kolies, čo sa pri dnešných autách len tak nevidí. Plyn reaguje na pokyny nohy okamžite. Na to že je motor v zábehu, reaguje veľmi svižne a páči sa mi ako sa rád nechá vytáčať. Brzdy majú jemný nástup, ale sú zároveň dobre dávkovateľné. Pri silnejšom brzdení sa doslova zahryzne do asfaltu. Z auta je cítiť ako miluje športové prejazdy zákrutami. Ľahký benzínový motor vpredu a silnejšie výstuhy po facelifte určite robia svoje. V zákrutách sa zbytočne nenakláňa a drží si svoju stopu, akoby išlo na koľajniciach. Manuálna prevodovka má krátke a veľmi presné dráhy. Z počiatku sa mi zdala tuhšia, ale už sa pohybuje ľahšie. Spotreba sa pohybuje okolo 7,8 L/100 km a to jazdím väčšinou po Bratislave. Na to že je auto v zábehu je to výborné číslo, lebo som čakal tak 9-10L. Svoje robí určite aj systém i-stop, ktorý vypína motor takmer na každej križovatke. Udivuje ma ako dokáže i-stop rýchlo naštartovať. Stlačím spojku chcem zaradiť rýchlosť, v aute v tom momente započuť len jemné BRNK a motor už beží. I-stop si ale nechávam na neskorší zábeh. Zatiaľ ho poväčšine vypínam.

Dodatočne bol v mazde kvôli havarijnej poistke domontovaný Defend-lock a nalepené tmavé fólie.

Dekontaminácia nového laku:
Skúsim vysvetliť o čo ide, aj keď nie som na toto expert.
Auto prešlo aj "dekontamináciou" jednostupňovým jemným preleštením laku, ktoré zbavilo auto aj pár veľmi jemných slabo viditeľných škrabančekov, ktoré doteraz nechápem ako na novom aute vznikli (Inak na dekontamináciu laku sa používa aj hmota "clay"). Zrejme pri prerpave na loď a z lode po železnici, sa na lak nachytali aj drobné mikroskopické železné piliny. Je ale viacero spôsobov ako vznikajú. Napríklad pri brzdení ťahších aut, alebo pri preprave a brzdení vlakov, alebo sú súčasťou exhalátov z tovární a pod. Bez ošetrenia by sa neskôr z toho rozvinula tzv. "prelietavá hrdza". Zistil som to vďaka expertovi na lak Tomášovi z Dolného Trhovišta pri Hlohovci (v prípade záujmu poskytnem kontakt). O lak na aute je teraz aspoň na 2 roky dobre postarané.
Voľným okom sú tie piliny neviditeľné. Zistili sme to tak, že si Tomáš natiahol na ruku obyčajný mikroténový sáčok a jemne prešiel po zdanlivo čistom laku. Sáčok sa nekĺzal po laku, ale zadrhával sa oň. Hneď mu bolo jasné, že je zle. Bežným umývaním sa to nedá odstrániť. Je to doslova zapichnuté v laku. Ak by neprešlo "dekontamináciou", železné piliny by časom začali na laku hrdzavieť a umývaním by sa len zatláčali hlbšie a hlbšie. V budúcnosti by sa objavili na laku hrdzavé bodky. S týmto má veľa ľudí problém a mnoho ich ani len netuší čo to spôsobuje. Potom si myslia, že na vine je nekvalitný lak a pritom to tak nie je. Je to žial problém ako nových aut, tak aj ojazdených. No ale aspoň čo sa týka nových aut, mali by ich pri preprave lepšie chrániť, pretože lak nemá na novom aute žiadnu ochranu a ľahko sa to naňho prichytí. Samozrejme nestačilo len preleštením lak zbaviť týchto pilín. Po tomto úkone by malo ostať úplne hladučké, sáčok by nikde nemal zadrhávať. Bolo na výber, či ho kvalitne navoskovať (čo by vydržalo asi 6 mesiacov), alebo či použiť novinku tzv. nanokeramickú glazúru. U nás na Slovensku to ešte nie je rozšírené, ale na západe to už pár rokov funguje. Jednožnačne som si vybral nanokeramickú glazúru. Podľa mňa má viacero výhod. Hlavne vydrží na aute približne 2 roky a vytvorí ochrannú lesklú a takmer nepoškriabateľnú vrstvu. Na tej vrstve sa nedrží špina, prach ani voda a má stále dokonalý lesk. Keď mi Tomáš ukázal svoje auto na ktorom to bolo aplikované a povedal, že pol roka to auto neumýval nechcel som tomu veriť. Auto vyzeralo akoby bolo pred pár dňami umyté. Nie každý to vie aplikovat správne. Na Slovensku to robia zatiaľ len asi 4 firmy. Ak sa robota odflákne bude to vidno. Potom sa to dá odstrániť len prebrúsením laku, čo by boli vyhodené peniaze. Kedže Tomáš je detailista, auto po jeho aplikácii vyzerá úžasne. Parádne sa leskne a aj po dvoch týždnoch vyzerá akoby som ho práve umyl :)
Ešte raz veľká vďaka Tomášovi.

Tieto fotky čo to mám sú už po aplikácii, ale sú fotené len mobilom. Časom pridám kvalitnejšie fotky.

Silné stránky
- tichý kultivovaný motor
- excelentne nastavený i keď tvrdší podvozok
- presné riadenie
- výborná presná prevodovka
- silné a účinné brzdy

Slabé stránky
- ak nechcem používať i-stop, musím ho po každom štartovaní znova vypnúť.
- neviem či to dať ako mínus, lebo je to badať na väčšine aut, ale je cítiť na výkone keď spína kompresor klimatizácie
- auto nemá plnohodnotné rezervné koleso
- origo. pneumatiky su hlučnejšie

Skúsenosti so servisom zatiaľ nemám. Plánujem po prvých 3000 km, ešte pred prvou garančkou vymeniť olej aj s filtrom.

Skúsenosti s predajcom:
Auto kupované v Autopalace Bratislava. I keď nemajú vraj dobrú povesť a na garančky sa zatiaľ k ním neodvážim ísť, ja som bol s ich službami spokojný. Auto bolo dodané načas. Doplnky nainštalovali bez problémov. Na auto bola dlhodobá zľava z cenníkovej sumy 10%. Dostal som od nich dokonca predĺženú záruku 3+2 roky zdarma (bola taká akcia práve), kartu s mapovými podkladmi pre východnú Európu som dostal tiež zdarma a zostala mi aj karta pre západ.(Auto sa dodáva len so západnou Európou, kde nie je mapa Slovenska. Karta s východnou Európou kde Slovensko je, stojí bežne okolo 300 eur).

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Motor:
2.0 MZR 1 999 cm3, radový štvorvalec, 16ventilov, benzínový DOHC, uložený vpredu, max. výkon 111 kW (151 k) pri 6 200 ot./min. a max. krútiaci moment 191 Nm pri 4 500 ot./min.
■ Hodnota emisií CO2 159 g/km (6-stupňová manuálna prevodovka) (Euro V).
■ Benzínový motor s priamym vstrekovaním (DISI).
■ Sekvenčné elektronicky riadené viacbodové vstrekovanie paliva.
■ Systém variabilného časovania sacích ventilov (S-VT).
■ Variabilný systém sania.
■ Batéria 2X - 46 Ah a 26 Ah.
■ Alternátor-12V-110A.
■ Systém i-stop.


GTA Výbava a bezpečnosť:
■ ABS, EBD, EBA, ESS, DSC, TCS, RVM
■ 8 airbagov
■ Bi-xenónové adaptívne reflektory (AFS) s ostrekovačmi
■ Zadné LED svetlá
■ bezkľúčový vstup so superuzamykaním a bezkľúčový štart
■ Automatické predné stierače s daždovým snímačom
■ Elektricky ovládané okná vpredu aj vzadu. (automat. dojazd vodičové okno)
■ Palubný počítač
■ Digitálne hodiny
■ Ukazovateľ vonkajšej teploty
■ Elektrohydraulický posilovač riadenia
■ Svetelný snímač
■ Smerové svetlá s funkciou troj-blik
■ Indikátor nízkej hladiny kvapaliny v nádobke ostrekovača
■ Systém monitorovania tlaku v pneumatikách
■ Systém sledovania jazdných pruhov RVM
■ Tempomat (ovládanie na volante)
■ Sekvenčné osvetlenie interiéru pod nohami vodiča a spolujazdca + welcome illumination a osvetlenie madiel dverí
■ Akustický systém BOSE, rádio + CD s mp3, 10 reproduktorov, konektor AUX,
Priestorový zvuk Centerpoint s funkciou Audiopilot 2 (prispôsobuje úroveň hlasitosti podľa okolitého hluku napr. od zaťaženia motora, od aerodynamického hluku a pod.)
■ Bluetooth kompatibilný aj s iphonom, hlasové ovládanie hands-free bluetooth a ovládanie prenosného prehrávača mp3
■ Ovládanie telefónu, navigácie a audiosystému na volante
■ Integrovaný navigačný systém GPS s databázou európy.
■ Vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou
■ Automatická dvojzónová klimatizácia s peľovým filtrom
■ Kožou obšitý volant a hlavica riadiacej páky
■ Výškovo a hĺbkovo nastaviteľný volant
■ Bedrová opierka sedadla vodiča
■ Stredová opierka rúk vzadu
■ Športové anatomicky tvarované predné sedadlá
■ Vyhrievanie predných sedadiel
■ Vyhrievanie vonkajších spätných zrkadiel
■ Vyhrievanie čelného skla
■ Vyhrievanie zadného skla
■ Elektricky ovládané a sklopné vonkajšie spätné zrkadlá
■ Zadné parkovacie snímače
■ Športový balík (predná mriežka chladiča, zadný spojler, bočné prahy dverí...)
■ Zliatinové disky kolies 17“ + pneumatiky 205/50 R17
■ Bezpečnostné matice kolies
■ Látkové koberce Luxury
Mazda 3 GTA, 2.0 DISI i-stop (111 kW), MPS spojler, bocne prahy, atd...
Obrázok užívateľa
Pe3kboy
Čitateľ
 
Príspevky: 10
Registrovaný: Ned Mar 18, 2012 12:24 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Luxury Detailing » Pon Aug 06, 2012 7:07 pm

Dakujem za pochvalu. Foto ti sice nezobrazuje ale toto je napr foto pred a po. Ze aj new lak moze vyzerat este lepsie

PS. Jemne hologramy vznikaju aj v nasich TOP showroomoch! Lebo ked pride auto treba ho zakaznikovy este prebehnut jelenicou nech je ciste ( jelenicou ktora ma v sebe dost vela nachytaneho prachu!

Obrázok
Luxury Detailing
Čitateľ
 
Príspevky: 5
Registrovaný: Pia Jún 01, 2012 2:48 pm
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod lakilaki » Pon Aug 06, 2012 9:03 pm

Pe3kboy píše:Ahojte,
Som tu nový a chcem sa pochváliť mojim novým autíčkom Mazda 3 DISI 2.0 i-stop GTA (111 kW)...........

Mam radost. ze mas radost zo svojej novej mazdy 3 :palec
Budes urcite spokojny aj nadalej
Plan, vymenit olej po 3000 km-och ocenujem.
Novy olej nemoze uskodit motoru :-)
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod Lubos1 » Pon Aug 06, 2012 9:15 pm

...ale ani nepomoze, je to zbytocne. Pri 2.3 turbo mozno, ale tu je to nezmysel.
Mazda 6 GJ sedan Revolution 2.0 121kW
Mazda CX-3 Revolution 2.0 88kW
ex Mazda 6 GJ kombi Attraction 2.2 110kW
ex Mazda 6 GH liftback 2.2 120kW
ex Mazda 6 GG liftback 2.0 89kW
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod lakilaki » Uto Aug 07, 2012 9:26 pm

Ked som si vymenil olej na novej benzinovej M2 po prvych 5000 km-och,
tak mi vytieklo z motora nieco, cierno-fialove s fialovou penou á la Jar-ová pena ....
Podla vsetkeho, prva olejova napln nepatri do kategorie naj- olejov.
.
Napadla ma otazka :
videl niekto z vas mazda majitelov prvu olejovu napln vypustenu z motora ?
Ja po 3-5000 km-och ano !
A preto v kazdom svojom aute menim a budem menit , (je jedno ci benzin ci diesel ) prvu napln najneskor po prvych
5000 km-och
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Späť na Chcem sa pochváliť...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť