Tak nevim kde jsi vzal ze jsou pouze reference na stare auta, zde je treba na nove auto:
BMW X3
Poslední výsledky testování ukazují (a zkušenosti uživatelů to potvrzují), že pro menší nádrže kolem 50l postačí poloviční dávkování a paradoxně vyšší dávkování může mít negativní účinek na spotřebu. Z mých vlastních zkušeností můžu říct, že je to asi třeba v každém autě vyzkoušet a najít si optimální dávkování pro každý vůz.
Můj příklad:
3l Diesel Common rail II generace BMW, 200koní (150kW), průměrná spotřeba 9,0-9,8l a dojezd na 67l nádrž 745-683km.
a) po prvním tankování 2tbl - dojezd 850km - vše podle palubního počítače
b) po druhém tankování 1 tbl - dojezd 880km
c) po 3 nádržích á 1tbl - dojezd až 900km! To je víc než 20% navíc!
d) paradoxně se pak dojezd začal snižovat (cca 770km), asi se vytvořila příliš silná katalytická vrstva
e) 3 nádrže bez tablet a dojezd opět kolem 700km
f) Nové dávkování 1 tbl do nádrže jako kdyby to bylo poprvé - dojezd 800km
g) dále jen 1/2tbl do nádrže a dojezd opět 850km.