Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Mazda MX6

Máte novú Mazdu? Opravenú? Upravenú? Podeľte sa o svoju radosť...

Mazda MX6

Poslaťod pohodakpd » Pia Mar 25, 2011 10:14 pm

Zdravím všetkých členov fóra.

Je to mazda MX-6, rok výroby 1992. Bola dovezená z Rakúska. Má nalietané 192500km. Na svoj vek a počet nalietaných kilometrov šlape stále dobre. Je to 2,5 V6 označenie motora KL. Výkon 123KW a cca 220NM.
Auto je v celkom dobrom stave ale má kozmetické vady čo sa tíka interiéru aj exteriéru. Plánujem ho dať postupne do super stavu. Čiže beh na dlhú trať, ale na konci by to mal byť pekný a hodnotný kúsok. Dúfam že sa to podarí.Tu prikladám nejaké foto. Sorry za kvalitu ale na lepšie zatiaľ nebol čas.

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok
Mazda MX-6 2.5 24V V6, r.v.1992, 215/40 R17
Farba: čierna
Obrázok užívateľa
pohodakpd
Pisateľ
 
Príspevky: 64
Registrovaný: Štv Máj 28, 2009 10:42 pm

Poslaťod pohodakpd » Pia Mar 25, 2011 10:15 pm

Mazda je momentálne bez motora.Motor prešiel kompletnou úpravou.Začalo to trošku divne ale nejako sa začať musí.Moja predstava o úpravách a samotnom tuningu su trochu iné ako bežne tuningové úpravy.Na mazde som jazdil asi dva mesiace až nastal problém z alternátorom.Proste prestal dobíjať.Prístup k jeho vymontovaniu bol neskutočne zložitý tak nakoniec som si povedal že je toto asi správny čas na prestavbu na ktorú som sa veľmi tešil.Počasie prialo bolo akurát leto zohnal som garáž a financie tiež boli na tom celkom dobre.Trvalo to dva dni a mazda sa ocitla v garaži a motor išiel von.Samotnú prestavbu mám rozdelenú na tri časti.Úprava motora a náprav, potom je na rade karoséria a na záver interier a hudba.Diely zháňam z Anglicka, od dobrého zdroja u nás doma a asi najviac mi pomohol Nightmare z čiech ktorý zoženie snaď všetko.Touto cestou sa mu chcem poďakovať.Oka niečo k samotným úpravam.

demontáž motora:
Obrázok

Obrázok

Obrázok

Kyselina z autobaterie si vybrala svoju daň :roll: :roll:
Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok
Mazda MX-6 2.5 24V V6, r.v.1992, 215/40 R17
Farba: čierna
Obrázok užívateľa
pohodakpd
Pisateľ
 
Príspevky: 64
Registrovaný: Štv Máj 28, 2009 10:42 pm

Poslaťod pohodakpd » Pia Mar 25, 2011 10:15 pm

Po demontáži som motor rozobral a diel po diely som dával do super stavu.počas práce na motore som objednával a zháňal diely na motor a samotnú mx6tku.Ako prvé mi prišla sada tesnení na motor už od spominaného nightmare.

Obrázok

Obrázok

Obrázok
Mazda MX-6 2.5 24V V6, r.v.1992, 215/40 R17
Farba: čierna
Obrázok užívateľa
pohodakpd
Pisateľ
 
Príspevky: 64
Registrovaný: Štv Máj 28, 2009 10:42 pm

Poslaťod pohodakpd » Pia Mar 25, 2011 10:16 pm

Ako prvé som sa rozhodol pohrať z vekami hláv a to hlavne aj preto lebo som nevedel ako to asi ma vyzerať.Všetky úpravi spočivajú hlavne v čistení, leštení,lakovaní.Nudná robota ale výsledok si myslím stojí za to.

Veko pred:
Obrázok

Veko po vyčistení-samozrejme aj z vnútra.Ide mi hlavne aj o funkčnosť a nechať vo vnútri hnusný nános oleja a podobných sajrajtou by nebolo dobré?
Obrázok
Mazda MX-6 2.5 24V V6, r.v.1992, 215/40 R17
Farba: čierna
Obrázok užívateľa
pohodakpd
Pisateľ
 
Príspevky: 64
Registrovaný: Štv Máj 28, 2009 10:42 pm

Poslaťod pohodakpd » Pia Mar 25, 2011 10:16 pm

Po tom ako mi z Anglicka dorazilo vičko veka ventilou tak som to dokončil vyzerá to asi takto:

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

:D :D :D
Mazda MX-6 2.5 24V V6, r.v.1992, 215/40 R17
Farba: čierna
Obrázok užívateľa
pohodakpd
Pisateľ
 
Príspevky: 64
Registrovaný: Štv Máj 28, 2009 10:42 pm

Poslaťod pohodakpd » Pia Mar 25, 2011 10:17 pm

tu je veko ventilou zadnej hlavy válcou:

Obrázok

Obrázok

Obrázok
Mazda MX-6 2.5 24V V6, r.v.1992, 215/40 R17
Farba: čierna
Obrázok užívateľa
pohodakpd
Pisateľ
 
Príspevky: 64
Registrovaný: Štv Máj 28, 2009 10:42 pm

Poslaťod pohodakpd » Pia Mar 25, 2011 10:17 pm

Potom nasledovaly súčasti motora ako je servo riadenia:Vždy tu sučiastku kompletne očistím rozoberiem čo sa dá pretesním a ak sa dá mením aj šróby a tesniace gumičky.Tu je hotové servo:

Obrázok

Obrázok
Zvolil som na koniec takúto farebnú kombináciu.Nechcem aby to bolo moc krikľavé.Chcem aby to vyzeralo prirodzene. :D
Mazda MX-6 2.5 24V V6, r.v.1992, 215/40 R17
Farba: čierna
Obrázok užívateľa
pohodakpd
Pisateľ
 
Príspevky: 64
Registrovaný: Štv Máj 28, 2009 10:42 pm

Poslaťod pohodakpd » Pia Mar 25, 2011 10:17 pm

Na rade bol klima kompresor.Na ten som sa tešil najmenej lebo bol najšpinavší zo všetkého.Dal mi zabrať celé dva dni.

Takto vyzeralo no horor:

Obrázok

Obrázok

Obrázok
Mazda MX-6 2.5 24V V6, r.v.1992, 215/40 R17
Farba: čierna
Obrázok užívateľa
pohodakpd
Pisateľ
 
Príspevky: 64
Registrovaný: Štv Máj 28, 2009 10:42 pm

Poslaťod pohodakpd » Pia Mar 25, 2011 10:18 pm

inak mimochodom bez tejto hračky by s toho asi nič nebolo:zničil som už dve do dnešnej doby a čo sa týka násad ani nehovorím.

Obrázok
Mazda MX-6 2.5 24V V6, r.v.1992, 215/40 R17
Farba: čierna
Obrázok užívateľa
pohodakpd
Pisateľ
 
Príspevky: 64
Registrovaný: Štv Máj 28, 2009 10:42 pm

Poslaťod pohodakpd » Pia Mar 25, 2011 10:18 pm

Takto po dvoch dňoch vyzerá klima kompresor teraz:

Obrázok

Obrázok
Mazda MX-6 2.5 24V V6, r.v.1992, 215/40 R17
Farba: čierna
Obrázok užívateľa
pohodakpd
Pisateľ
 
Príspevky: 64
Registrovaný: Štv Máj 28, 2009 10:42 pm

Poslaťod pohodakpd » Pia Mar 25, 2011 10:18 pm

Do rany sa mi dostaly palivové lišty.Tým som venoval max. pozornosť.Fajna prplačka.Tie som pretesnil vymenil som vstreky poriadne prečistil a dal im novú podobu:

Tu sú ešte pôvodné:
Obrázok

Obrázok

A takto vyzerajú pred montážou:

Obrázok

Obrázok
Mazda MX-6 2.5 24V V6, r.v.1992, 215/40 R17
Farba: čierna
Obrázok užívateľa
pohodakpd
Pisateľ
 
Príspevky: 64
Registrovaný: Štv Máj 28, 2009 10:42 pm

Poslaťod pohodakpd » Pia Mar 25, 2011 10:19 pm

KONEČNE!!! dorazily svody, downpipe a plno priechodový katalizátor ked tak to tak nazvem.Zohnané z Holandska. Tu je foto:

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok
:D :D :D

Fotiek je viac ale asi netreba zverejňovať obsah balenia.Bola k tomu sada tesnení a silikón, pasta na dokonalé utesnenie.
Mazda MX-6 2.5 24V V6, r.v.1992, 215/40 R17
Farba: čierna
Obrázok užívateľa
pohodakpd
Pisateľ
 
Príspevky: 64
Registrovaný: Štv Máj 28, 2009 10:42 pm

Poslaťod pohodakpd » Pia Mar 25, 2011 10:19 pm

Ked som nemal viac času - čiže celý deň tak som sa venoval drobnosťam tipu držiaky a podobne.Všetko sa opakuje čistenie, leštenie, lakovanie a pod.

držiak alternátora:
Obrázok

držiak klímy:
Obrázok

výmena hadíc a všetkých eskapások a tak prkotiny:
Obrázok
Mazda MX-6 2.5 24V V6, r.v.1992, 215/40 R17
Farba: čierna
Obrázok užívateľa
pohodakpd
Pisateľ
 
Príspevky: 64
Registrovaný: Štv Máj 28, 2009 10:42 pm

Poslaťod pohodakpd » Pia Mar 25, 2011 10:20 pm

Dal som zabrúsiť hlavy valcou miestnemu strojárovi a pustil som sa do čistenia výfukového a sacieho potrubia.horor nikdy viac a to som ich chcel aj leštiť ale dopadlo to tak ako to dopadlo.stále lepšie ako to bolo pred tým.
Foto pred:
Obrázok

Obrázok

Nič moc ale môže byť.
Mazda MX-6 2.5 24V V6, r.v.1992, 215/40 R17
Farba: čierna
Obrázok užívateľa
pohodakpd
Pisateľ
 
Príspevky: 64
Registrovaný: Štv Máj 28, 2009 10:42 pm

Poslaťod pohodakpd » Pia Mar 25, 2011 10:20 pm

Tu sú zabrúsene hlavy:
Obrázok

Obrázok
Mazda MX-6 2.5 24V V6, r.v.1992, 215/40 R17
Farba: čierna
Obrázok užívateľa
pohodakpd
Pisateľ
 
Príspevky: 64
Registrovaný: Štv Máj 28, 2009 10:42 pm

Ďalší

Späť na Chcem sa pochváliť...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Bing [Bot] a 1 hosť