Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Reálné zkušenosti - Nová mazda 6

Máte novú Mazdu? Opravenú? Upravenú? Podeľte sa o svoju radosť...

Reálné zkušenosti - Nová mazda 6

Poslaťod ReWasT » Str Jún 03, 2009 3:29 pm

Zdravím všechny,
chtel bych zde otevrit nove vlakno tykajici se realnych zkusenoti s provezem nove generace mazdy 6. Par prispevku jsem jiz nalezl ale je to docela neprehledne a roztahane ruzne po vlaknech. Snad se nikdo nebude zlobit kdyz zalozim nove, popripade jestlize jsem takove vlakno prehledl, poprosim spravce o presunuti meho prispevku :-)

Servisni prohlidka probehla bezproblemu, provedeny standartni vymeny olej+filtry, geometrie, kontrola laku...

A ted nejake zkusenosti/poznatky které jsem zaznamenal při dennim pouzivanim po dobu 10 mesicu a najetych 20tis. km. Motor by se dal jiz povazovat za zajety a tzv. uz si nema kam sedat :-) presneji receno sedi tam kde ma. Spotreba se ustalila z puvodnich 7 litru pri zajizdeni o nejaky ten decanek nize coz jsem s nadšením kazdym dnem sledoval a ocima na palubnim pocitaci tlačil dolu, ale postupne jak se vuz zajizdel zacla postupne soupat zpet k 7l/100km. Na vine bude styl jizdy, jelikoz pri zajizdeni se jezdilo „zlehka“ coz se bohužel momentálně ne a ne… proste se nedari.Mazda k dynamictejsi jizde sama vybizi a je velmi tezke drezt ji na uzde:-) , ne zy by stado pod kapotou bylo tak objemne ale ten dobry pocit s jakou lehkosti a tichosti pluje vstrict horizontu je zarazejici.Jezdim prumerne ale ne vždy pravidelne 60mesto/20okrsky/20dalnice. Mohl bych potvrdit ze i mesto by slo jezdit pod 7l ale s velmi lehkou nohou - a mozna by to i zavadelo podtacenim.

Okrsky zvlada bravurne, je radost projizdet zatáčky i kdyz benzin by ji ke sportovni jizde slusel vic.Na dalnice jako stvorena, zde bych chtel pochvalit naftovou motorizaci protoze z meho pohledu se zde citi nejlepe. Do cca 180 km/h opravdu zrychluje, dale bych to specifikoval jako pliziva akcelerace. Dle navigace se da kombik roztahnou na rovince az k 220 km/h(tachometrove 240 km/h) coz me prekvapilo avsak cas potřebný k dosahnuti jiz nebyl tak prekvapujici - 6ty stupen je opravdu dlouhy(idelani kombinace s tempomatem).

Ve meste je jiz situace trosinku jina, dlouhy svab jak mazdu nazývá pritelkyne neni v kombinaci s decetne tuzsim posilovacem rizeni me osobne velice vyhovuje idelani kombinaci, pripominam jeste tuzsi spojku ktera komfortu jizdy ve meste s castym razenim taky moc neprida. Ale musim se mazdy zastat, vsechny zminovane neduhy dokonale kompenzuje odhlucneny interier, vyborna ergomonie a poholdlne sedacky(mohly byt o neco tuzsi). Naftu tankuji u benziny TOP-Q + super diesel aditiv coz se mi osvedcilo jako nejlepsi kombinace.Prvne Shell pak OMV. Motoricky Mazda splinila ocekavani i když nyní bych ocenil silnejsi motorizaci, preci jenom po nalozeni jiz není tak svizna jako prazdna. K podvozku a jízdním vlastnostem není moc co rici , myslim ze je dostatecne popsano v recenzích na webu i auto magazinech a zmiňované chvaly mohu jen potvrdit. Zadne zadrhely nenastaly, vse funguje tak jak ma. Co se interieru tyce, tak zadne opotrebeni sem nezaznamenal. Mozna bych jen podotknul obcasne zavrznuti interieru, původ jsem zatím nenalezl ale spise se jedna o ojedinele pazvuky i když v zime byly castejsi.

Celkove shrnuto po 20 tis. km auto prineslo jen same radosti a stále překvapuje svými jízdními vlastnostmi které dotahnou na hranici moznosti vyzaduje jiz znacnou davku umu, zvlaste pak na suchu „rozblikat“ stabilizaci. Mazda splnila ocekavani, a i když nejsem zaryty „mazdak“ musim ji vyzdvihnout na první pricku po srovnani s konkurenty viz. O2 a pasik a to nejen motoricky ve sve kategorii(nafta).
New MAZDA 6 WGN TE 2.0 MZR-CD
ReWasT
Pisateľ
 
Príspevky: 54
Registrovaný: Uto Júl 22, 2008 8:51 am

Poslaťod Sedvo » Str Jún 03, 2009 4:20 pm

Já můžu říct, že po ujetí 39000 km, mě čeká druhá prohlídka. Vše zatím bez větších problémů.

Povrzávání se u mě občas děje a to jenom ráno, když jedu od přítelkyně a jedu po jejich úžasných kočičích hlavách. Na kvalitní cestě je však ticho. (a tuším, že povrzávání je zapříčiněno montáží zámku zpátečky)

Opotřebení interiéru minimální. Exteriér je už na tom trochu hůře, hlavně přední nárazník už schytal několik ran a jsou tam i oděrky, ale od toho je, až to bude hodně viditelné, tak jej nechám nalakovat.

Motoricky je auto velice dobré, jediné co mě rozčiluje je DPF, ale s tím nic neudělám. Spotřeba je velice příjemná (viz. můj podpis)
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Peacemaker » Str Jún 03, 2009 7:11 pm

Apropós additíva. v Mazde mi hovorili, že Mazda oficiálne neodporúča žiadne additíva do nafty.
MAZDA6 nero, r.v2003, diesel 2.0, 100kW
Boh stanovil medze ľudskej múdrosti,ale nestanovil žiadne medze pre ľudskú hlúposť-a to nie je fér.
Obrázok užívateľa
Peacemaker
Komunikátor
 
Príspevky: 729
Registrovaný: Štv Feb 26, 2009 8:08 pm
Znalosť automobilov: 2. Viem, kde sa dolieva voda do ostrekovača a že treba chodiť na pravidelné servisné prehliadky.

Poslaťod david.gta » Str Jún 03, 2009 7:50 pm

Najeto 18000 km.
Obsah 2,5i benzín. Spotřeba v zimě 9,5. Teď v létě mám dost těžkou nohu a vytáčení motoru je dost návykové , tak jezdím za 10,5.
Při pomalém courání se po městě si nemůžu pořád zvyknou na tužší řízení , když sednu do škodovky nebo audiny , tak je řízení mnohem lehčí. Když jedu rychle a šlapu na to tak je tuhost řízení akorát a je příjemně tuhá. A na nastavení hlasovéhé handsfree a zadání kontaktů nemám nervy, kdyby šel přenest aspoň seznam kontaktů z mobilu do auta.
Jinak je Mazda super a nelituji koupě. A je to navíc krasavec :o)
Obrázok užívateľa
david.gta
Prispievateľ
 
Príspevky: 163
Registrovaný: Štv Nov 13, 2008 7:18 pm
Bydlisko: Jižní morava

Poslaťod Doktor » Str Jún 03, 2009 9:25 pm

Sedvo píše:(a tuším, že povrzávání je zapříčiněno montáží zámku zpátečky)


To jsou ale kreteni. Ja nechapu, proc to tma porad serou.. Chjo.
Caterham CSR R500
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

Poslaťod Sedvo » Štv Jún 04, 2009 9:07 am

Co už, dostal jsem jej zadara, takže kleslo o něco havarijní pojištění. Jinak co někdy ještě drnčí tak je zpětné zrcátko, ale taky jenom někdy. Takže na garančce bude pár připomínek.

Jinak naprostá spokojenost. Jooooo a kdo moje auto miluje, tak jsou KUNY, hlavně tapec v motoru.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod ReWasT » Pia Feb 19, 2010 11:06 am

Zdravím všechny mazďáky po delší odmlce :-(
Tak jsem pročetl co je nového, kolik nových mazdiček se nám tu vyrojilo... :-) A rád bych přispěl trošku do mlýna, nevím kam to napsat a zda-li se to již v nějakém vkláknu nevyskytuje tak to hodím sem, snad mě nikdo neukamauje.

Momntálně mám cca 35 tis.km a čeká mě co nevidět II. servisní prohlídka.
Rád bych se svámi podělil o aktuální mušky popřípadě skonzultoval Vaše zkušenosti/postřehy.

Co se týče mušek tak aktuální výčet:

* zadní lampy (ty co jsou na víku od kufru) skoro celou zimu zamlžené , díky vašim informacím dokumentuji... (Máte již někdo závěr jak to dopadlo_?)
* palubovka :-( ,občas zahraje jako orchestr což jsem nečekal a začínám se stím smiřovat, dost mě to mrzí a myslím že tohle v servise nemá asi cenu reklamovat. Předpokládám že za rozebrání palubovky a hledání příčín to nestojí. Co myslíte_?
*přední sedačky (nemám kůži) , ...v sedáku se mi boční vedení začíná mírně deformovat , je to takové lehce zvlěné (mám cca 90kg)
*u řidiče levá loketní opěrka (ta s ovladacími prvky oken,zrcátek...) mám v místě loktu ďůlek. myslím, že to tu již někdo řešil ale něvěřil jsem tomu, teď mohu jedině potvrdit. nechápu
*levý zadní reproduktor, pravděpodobně došlo k poškozenícívky/kabelu či co ... prostě chrčí . Dost nepříjemné
*folie na bočních okénkách v kufru - jsou tam bublinky. Jednoznačně chyba servisu při instalaci, zatím nevyřešeno z I.garanční prohlídky

Jinak co se týče motoru a jiznídch vlastností nemohu říct ani pů slova :-), všehno šlape tak jak má. Motoricky musím pochválit, jsem spokojen, připadá mi, že to jezdí čím dal líp a někdy bych řekl, že je tam snad i více než těch 140 koníků...

Jak pak jsou na tom ostatní _?
New MAZDA 6 WGN TE 2.0 MZR-CD
ReWasT
Pisateľ
 
Príspevky: 54
Registrovaný: Uto Júl 22, 2008 8:51 am

Poslaťod ReWasT » Pia Feb 19, 2010 11:10 am

Měl bych ale na ostatní dvě otázky k diskuzi

1)klasické téma PDF a regenerace, tuším že to zde popisoval Shrek ??? , že regenerace se dá vypozorovat z aktuální spotřeby.Mohu potvrdit, ale spíše směřuji dotaz na nedokončení regeneračních cyklů. To opravdu jezdíte tak dlouho dokud to neskončí, ve většíně případů se opravdu cyklus nastartuje tak blbě že dorazím na místo a opravdu nemám čas jezdi dalších 20 km někde po okolí :-( A jelikož jsem při první prohlídce měmnil olej při 18.000 km , a měl by vydržet 20.000 tisíc. Těd mám najeto 35.000 a olej mám defakto již u rysky X . Víte co myslím_? To znamená že je v oleji nespálená nafta_? Byl bych velci vděčný za nějakou rekaci popřápadě zkušenost.

2) vzudchový filtr, K&N . Ne že bych nevěděl co s penězi :).ALe rád bych něco udělal pro svůj placebo efekt a taky pro mazdičku. Máte s tím někdo zkušenosti _? Má to vubec smysl nebo to jsou totálně vyhozené peníze_? Na MAZDU 6 nové generace 2.0 CD-MZR jsem nikde nenašel příslušný tip, dá se použít univerznální popřípadě víte někdo kde zakoupit_? A poslední dotaz, dá se tímto krokem přijít o záruku ?

Předem děkuji za jakou koli infomraci.
New MAZDA 6 WGN TE 2.0 MZR-CD
ReWasT
Pisateľ
 
Príspevky: 54
Registrovaný: Uto Júl 22, 2008 8:51 am

Poslaťod majki » Pia Feb 19, 2010 12:09 pm

Ad. bod 2) o zaruku neprijdes. Mam ho na M2 taky a bylo to konzultovano se dvema Mazda servisy.
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod ReWasT » Pia Feb 19, 2010 12:50 pm

majki píše:Ad. bod 2) o zaruku neprijdes. Mam ho na M2 taky a bylo to konzultovano se dvema Mazda servisy.


Díky za info majki, tak to je fajn , A jak si s filtrem spokojený_? Předpokládám řešit jestli K&N nebo Green je nesmysl ... nevímaje toho že Kn-ko je levnější...
New MAZDA 6 WGN TE 2.0 MZR-CD
ReWasT
Pisateľ
 
Príspevky: 54
Registrovaný: Uto Júl 22, 2008 8:51 am

Poslaťod majki » Pia Feb 19, 2010 2:11 pm

Spokojeny..uz ho mam dlouho na to, abych mohl porovnavat :o), ale co si dobre vzpominam, tak Dvojka sla o neco malo lepe za plynem nez se standardnim filtrem.
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Sedvo » Pia Feb 19, 2010 3:58 pm

K bodu 1) musíš nechat vyměnit olej. V oleji je již velké množství nespálené nafty. Je to napsané v manuálu, podívej se pod kapotu, je tam žlutý štítek, tam je to napsané, co by si měl udělat, když se hladina dostane k bodu X.
Jak na DPF - osobně když zjistím, že se začne regenerovat, změním styl řazení, tedy tam kde jedu normálně na 5-tý stupeň, tak mám 4-tý, prostě mít vyšší otáčky jak 2000.

Bod X jsem neřešil, dostal jsem se maximálně do půlky - mezi full a X.

Co se týká povrzávání, tak jenom při nízkých teplotách (-10°C a míň) mi vrže palubka, jak se ohřeje interiér, tak je vše OK.

Co jsem řešil, při 60000 prohlídce, tak byla vyrzající sedačka (jenom někdy, ale trochu mě to štve) - vymontovali ji, promazali a sem tam vrzne, asi to bude v konstrukci sedačky. Zkusím to ještě reklamovat, třeba to japončíci vemou jako oprávněnou reklamaci a dají mi novou sedačku :ho:
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod josephko » Sob Feb 27, 2010 7:48 pm

Pre ReWasTa k bodu 1:

Ja mám síce Mazdu 6 2006 105 kW diesel, a mám ju len pár mesiacov, ale tiež som bol spočiatku nešťastný z toho DPF filtru. Postupne som prišiel na jednoduchý systém ako sa s tým vysporiadať:
Najskôr som odsledoval, ako často prebieha regenerácia a ako dlho trvá. U mňa začne po 170 km od skončenia predchádzajúcej (niekto na fóre písal, že dáva nejakú kvalitnejšiu naftu a o dosť tým ten cyklus predĺžil) a prekvapilo ma, že vôbec nezávisí od toho, či som jazdil krátke alebo dlhé trasy, po diaľnici alebo v meste. Samotná regenerácia trvá cca 20 km +- 5 km. Spolu teda 1 cyklus cca 200 km.
Trip B v počítadle kilometrov som si vyhradil na sledovanie regenerácie. Keď zachytím regeneráciu, odsledujem si jej dokončenie potom palubného PC a potom vynulujem počítadlo. Nesledujem samozrejme každú regeneráciu, ale občas pozriem na počítadlo, a keď vidím, že sa stav km blíži k násobku 200, viem, že za pár km bude nasledovať regenerácia. Ak nezabudnem odsledovať koniec regenerácie, opäť vynulujem stav km.
Samozrejme na dlhých trasách nemá význam sa tým zaoberať. Sledujem to hlavne, keď sa dlhší čas pohybujem v meste. Podľa počítadla viem zhruba odhadnúť, kde ma regenerácia zastihne, a podľa toho si prispôsobím cestu (či už časovo alebo kilometrovo).
Ak ma regenerácia zastihne v meste, nejdem hneď za mesto ju dokončiť. Ak viem, že za pár dní pôjdem na dlhšiu trasu a po meste sa zatiaľ budem pohybovať len na kratšie trasy, jazdím aj s nedokončenou regeneráciou. Odsledoval som si totiž, že regenerácia začne až po zahriatí motora - t.j. po 2-3 km.
Je to taká menšia starosť nosiť v hlave stav regeneračného cyklu. Ale beriem to tak ako mám v hlave približný stav svojho účtu. Naviac na Slovensku sme k 1. februáru dostali "dieslový" darček, nafta tu o dosť zlacnela a je lacnejšia o cca 3 až 4 CZK ako benzín, takže tú starosť s regeneráciou znášam tak nejako ľahšie.
josephko
Prispievateľ
 
Príspevky: 154
Registrovaný: Pon Nov 09, 2009 11:40 pm

Poslaťod Sedvo » Ned Feb 28, 2010 12:24 pm

Dělám to skoro stejně. Co se týká nafty, tak nejlepší zkušenost mám z naftou u Benziny Verva Diesel a mimochodem tam ještě sem tam liju aditivum VIF. Regenerace probíhá po 250 km minimálně a rekord je 320 km než se začal filtr regenerovat. Styl jízdy 30% město, 20% dálnice a zbytek okrsky.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Späť na Chcem sa pochváliť...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron