Ahojte,
dlhodobo som riesil problem s kolisajucimi otackami na volnobehu na mojej mazde 323 BA sedan 1,8 GT 1997.
Porucha sa prejavovala kolisanim otacok na neutrali, so zapnutymi svetlami to bolo omnoho horsie, az tak, ze motor obcas zhasol. Dodnes som to riesil tak, ze v krizovatke som drzal vyslapnutu spojku, co problem sice vyriesilo, ale neodstranilo. Hladal som na internete riesenie a .....kolisanie otacok sposobuje IAC ventil, ktory reguluje prisun vzduchu do skrtiacej klapky na N. Po demontovani som zistil, ze nevyzera zaneseny, ani inak poskodeny no po odpojeni ventilu a pridvihnuti manualne otacok, motor nezhasinal, avsak nepridvihoval otacky na sytici, tak som vedel, ze urcite je chybny.
IAC ventil z druhovyroby som nezohnal a v mazde mi ho ponukali ,,len,, za 22 tisic (na Eura si prepocitajte, ale stale vela
). Nasiel som preto v USA dodavatela, ktory bol taky ochotny a poslal mi zanovny ventil (asi nie uplne novy, ale vyzeral ako novy, perfektne cisty a co je hlavne funkcny). Po namontovani sa problem odstranil uplne. Otacky mi nepadaju, pri zvysenom odbere sa pridvyhnu, motor mi nezhasol. Tesiiim sa aj ked auto predavam, som rad, ze som to poriesil. Co vas bude zaujimat cena cca. 3000 s dovozom z USA, ale zalezi asi aj od modelu, bude cena napr pre 1,5i nizsia.
Nedalo mi nepochvalit sa a je to tu dost preberana tema.