Mas pravdu, Nissan tiez zrovna nepatri medzi tie velke automobilky, ale myslim, ze Nissan mal sirsiu ponuku modelov s ktorymi uz mali celkom uspech v USA aj pred Infiniti hlavne co sa tyka truckov + maju aj diviziu pre nakladne auta, takze napriek tomu ze nieje velka, je stale vacsia ako Mazdicka
Co sa tyka oficialnych udajov (stare 4 alebo 5 rokov uz si nepamatam kedy som to pozeral...) tak Mazda mala rocny celkovy predaj necelych 100 000 aut kdezto Nissan (neviem ci sam alebo s Infiniti) nieco cez pol miliona. (Toyota spolu s Lexusom skoro 2.5 mil)
Mazda nedavno predsa uviedla svoju radu SUV, myslim, ze je len otazka casu, kym sa od nich dockame vyssej strednej triedy. hmm zeby to bol novy Xedos?
MrSix píše:Mikey626 píše:Ono v podstate to bola aj idea Mazdy s tymito autami. Mali v umysle zalozit luxusnu diviziu Amati s Xedosom ako konkurencia Lexusu, ale bohuzial ich to skoro priviedlo ku krachu (nebyt Fordu). Predsa len Mazda je relativne mala automobilka na taketo veci.
No ja som skor pocul, ze to bolo naopak: Ford presadil, ze sa Mazda z vyssej strednej triedy stiahla, aby nekonkurovala jeho premiovym znackam (Jaguar, Volvo, AstonMartin).
A pokial ide o velkost: pozri, taky Nissan je tiez mala automobilka, a celkom uspesne rozbehol svoj premiovy brand Infiniti. Samozrejme, ze spociatku sa neda cakat velky uspech, vsak aj Toyote to trvalo dost dlho, kym presadila Lexus aspon v amerike. Ono presadit sa popri bmw/audi, to nie je lahke. Ale keby bola Mazda vydrzala este zo 3 roky, myslim, ze by sa Xedos uz dostal do povedomia. Velka skoda, ze sa stiahli. Pretoze teraz aj vplyv Fordu slabne (sam rozpredava vsetko co ma), a Mazda bude jednou z mala automobiliek, ktora ponuka vozy len po strednu triedu. A to je potom velmi tazke, stat sa globalnym hracom...