Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

COMPREX - piskani

Vaše príspevky z predchádzajúceho fóra...

COMPREX - piskani

Poslaťod Dan » Str Okt 22, 2003 12:51 pm

Zdravim vsechny. Koupil jsem pred casem MAZDU 626 Diesel COMPREX r.v. 1993 55kW. Auto bylo bourane na predek. Je relativne dobre opravene az na jednu vec, ktera me trapi pekne dlouho a ani v autorizovanem servise mi to nespravili ( ani na po druhe ). Obcas pri rannich startech nebo i behem jizdy, kdyz zastavim na krizovatce, chci se rozjet a auto nechce jet a slisim pisklavy zvuk z COMPREXu. Auto se sice pomalinku rozjizdi, ale bez vykonu a za doprovodu priserneho pisklaveho zvuku. Za par sekund slysim jak COMPREX zabere a auto se rozjede. Provedl jsem kompletni udrzbu: vycisteni saciho potrubi, vymena vzduchoveho filtru, vymena KOMPREX remene, dale vymena oleje, naftoveho filtru atd. proste bezna udrzba, ale zavada se neodstranila. Zavada se zacne projevovat hlavne v chladnejsim obdobi tzn. teď. Zavadu nasimuluju, pokud na krizovatce pustim teply vzduch naplno. Jelikoz si uz nevim rady, zkusil jsem to obejit zvysenim volnobehu na 1000 ot/min. Zavada se castecne odstranila, nicmene nezmizela. Uz opravdu nevim co s tim. Auticko to je pekne, pohodlne, ale toto me stve. Setkal se s tim neko nebo muze nekdo poradit? Moc diky za odpoved.
Dan
Čitateľ
 
Príspevky: 3
Registrovaný: Str Okt 22, 2003 2:00 am

Poslaťod Honza » Str Okt 22, 2003 8:26 pm

Není comprex řemenem poháněnej kompresor?Ti třeba prokluzuje ten řemen..:)
626 krasavice jak sviňa

Pokaždé když onanujete Bůh zabije koťátko!
Obrázok užívateľa
Honza
Forum Guru
 
Príspevky: 1799
Registrovaný: Str Máj 14, 2003 9:37 am

Poslaťod Dan » Pon Okt 27, 2003 8:34 am

Remen na pohaneni COMPREXU je vymenen - v Mazda servisu. Nemel by prokluzovat. Myslim, ze tam bude jen nejaka blbost. Neco seridit, mozna max. bude treba vymenit nejake cidlo. V komprexu je nejake cidlo, ale nevim co ma za ucel a neni videt kde vede. Draty vedou nekde do spodu Comprexu a tam neni videt. Rozdelavat se mi to nechce :-)
Dan
Čitateľ
 
Príspevky: 3
Registrovaný: Str Okt 22, 2003 2:00 am

Poslaťod George » Pon Okt 27, 2003 9:18 pm

Mám úplně debilní dotaz.Dá se nacpat kompresor (comprex) do mího benzíňáku nebo je to stavěný jen na diesel?
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Dan » Str Okt 29, 2003 12:35 pm

Tak to ti neřeknu. Comprex je stavěný pro DIESEL motor. Ale je to jen kompresor, takľe by to mohlo fungovat i na benzínu, ale bude asi nutná nějaká úprava. Pokud jsem si dobře přečetl funkci COMPREXU ( překládal jsem to z angličtiny), tak otáčky Comprexu se řídí podle mnoľství vyfukových plynů. Výfukové plyny ale u dieselu jsou jiné neľ u benzínu. Návíc tam nebyl přesně popsán princip, takľe nevím jestli to zajią»uje nějaké čidlo, či něco jiného. Navíc to čidlo či něco jiného způsobuje asi tu moji závadu. No dnes jsem se rozhodl, ľe to zkusím jeątě naposledy zavést do MAZDY ( uľ po 3 ), aby na to koukli. Jinak si asi koupím knihu JAK NA TO pro MAZDU 626 a zkusím ten COMPREX celý rozebrat. PS: Jeątě mě napadlo, jak bys vyřeąil to, jak zavedeą ten stlačený vzduch do válců :-)? Takľe to asi u tvé mazdy nepůjde.
Dan
Čitateľ
 
Príspevky: 3
Registrovaný: Str Okt 22, 2003 2:00 am

Poslaťod Honza » Str Okt 29, 2003 2:46 pm

No pokud si to představuješ jako nějakej kit,co namontuješ místo třeba krytu sání,tak to teda rozhodně namontovat nepůjde..:)Jinak na turbo,nebo nechanický kompresor by nejspíš byly nutný nějaký úpravy že..Už samotný umístění a náhon..mazání..nevím jak komprex,ale většina kompresorů potřebuje mazat olejem,co si berou normálně z olejové vany..Potom úprava sání..jiný vtřikovače a vyšší tlak paliva..aby to prostě přetlačilo tlak vzduchu co by tam hnal kompresor..Přeplňovaný motory mají rovněž menší kopresní poměr,což by ale snad až tak nevadilo..Jelikož je to benzíňák tak mezichladič by byl asi potřeba..No a největší problém,řídící jednotka..Tu by sis sám těžko upravil,a u nějaké firmy by ses nedoplatil,pokud by to vůbec někdo dokázal naladit..Chladící soustava je snad dostatečně dimenzovaná..nevim,jestli má 66kW motor jinačí chladič než výkonější verze..Moje auto má třeba i chladič oleje..No a pokud teda budu optimista,tak by ti to hodilo maximálně nějakých 20kW,takže se dostáváš na úroveň 16 ventilu..a cenu a náročnost takové úpravy si ani nedokážu představit..:)Jo jo,pokud chceš sporťák,kup si mazdu mx3,popřípadě hondu CRX..malý autíčka se 150k motorem už něco svedou..Mazda 626 je auto střední třídy,ve své době auto vyšší střední třídy..Sportovní ambice moc nemá..což jsem zjistil včera když jsem si dal závod s nějakýma borcama v Lancii Delta a bejval bych dostal naprdel,nebýt tam zatáček kde mazda líp sedí a znal jsem to tam..:):)
626 krasavice jak sviňa

Pokaždé když onanujete Bůh zabije koťátko!
Obrázok užívateľa
Honza
Forum Guru
 
Príspevky: 1799
Registrovaný: Str Máj 14, 2003 9:37 am

Poslaťod dabel » Štv Okt 30, 2003 11:45 am

George: urcite to len tak pasovat nebude. Taky turbokit nie je sranda :( Videl som stranky nejakych manikov (link uz bohuzial nemam), co robili turbokity na 2.5V6, pridalo to 40 a viac koni, ale sceli za to par tisic dolacikov. Btw a 90 konikov Ti nestaci? Teraz po dlhom case som zase pojazdil s tatkovou modrou 2.0i a nebolo to take zle ;))) PS: Zase trosku poskadlim Honzu: cez vikend som otocil Francuzsko. No a cez Svajc som dodrziaval povolenych 120km/h. Vysledok: spotreba 6.08l/100km ;))))) Inak mam natocene uz 107000km a stale ziadny problem ;)))
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod George » Pia Okt 31, 2003 9:39 pm

No to já mám spotřebu pořád okolo 9l. Jenže já narozdíl od vás moc nedodržuju :).
90 koní zase tak moc není. Kupříkladu teď jsem jel do brna na tuning a na dálnici semletěl v levým pruhu 200 km/h. No a co se nestalo.Za mnou se najednou vyhopnul rapid s tuningovým křídlem a nechtěl se mě pustit.No nekecám 190 tam měl určitě. A to pak nasere. Nějakej ten koník navíc by mojí mazdě neuškodil.
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod TomAnt » Sob Nov 01, 2003 1:58 am

Che che, ci to nahodou nebol ten Rapid popisany na http://skoda.panda.cz (treba to tam pohladat :) ) co tam manici do neho napchali 2,5 V6 z Opel Vectra tusim ak si dobre pamatam a popisuju tam v popise auta presne tie stavy ako popisujes ty... ze kdekoho s tym nasieraju :) :) :) Aaaaaa uz som nasiel aj priamo clanok... fakt stoji za precitanie :) http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=200
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod George » Ned Nov 02, 2003 1:15 pm

Mne tam nejdou obrázky.Tenhle muj rapid byl asi nějakej dobře udělanej favo mnotor. Ale jelo mu to na škodovku jako kráva. Nakonec sem mu asi po dvou minutách v rychlosti okolo 170 - 200 ujel :).
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod TomAnt » Ned Nov 02, 2003 5:42 pm

Obrazky tam docasne nejdu, lebo im padol server a musia obnovovat databazy, niekde to tam maju na hlavnej stranke napisane... ale obrazky ked su tak su fakt pekne :) ja tom mam aj niekde doma asi sejvnute, tak ked najdem tak niekam umiestnim...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod TomAnt » Uto Nov 11, 2003 12:44 pm

Taaakze, mam riesenie na tvoj COMPREX. Volal som s nasim najvacsim Mazda guru :) a hned z fleku mi povedal vo co go, vlastne on sa ozval prvy aby mi povedal riesenie... Neviem ci to dokazem sprvne zinterpretovat, ked tak, napis mi na mail (mailto:tomant@mazda626.sk) a dam ti na neho kontakt.
V com je problem... Neotvori sa ti pri startovani nejaky vzduchovy ventil, ktory treba len rozobrat, precistit a rozchodit, pretoze je len prilepeny a teda auto ti nastartuje bez turba. Kde je ten ventil a ani aky to je presne neviem, ak ti tento popis pomohol, super, ak nie, napis mi mail a dam ti kontakt :) Che che, Rudo vravel ze sa mas stavit u nich v servise ze ti to spravi (Mazda v Bratislave), ale to mas asi od ruky :)
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Späť na Staré Forum.Mazda626.sk

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť