Drahi priatelia, chcem sa s vami podelit o par skusenosti a hadam aj rozvirit debatu na tuto temu. Najprv zadefinujeme podmienky: Auto s elektronicky nastavovatelnym podvozkom, teda tvrdostou tlmicov. Teda napriklad moje. Pekna tiahla zakruta, ktoru clovek jazdi kazdy den a ktoru teda moze vyhlasit za testovaciu. V mojom pripade je to zakruta z Pristavneho mosta v BA smerom do Petrzalky, taka ta opacne klopena pre tych co to poznaju. Posledna podmienka, pravidelne testovanie zakruty pri roznych zatazeniach, rozne nastavenych tlmicoch a roznych rychlostiach. Pozorovanie a popis chovania sa auta: Kedze vacsinou tymto mostom a smerom jazdim sam z prace domov, budem popisovat len lahko nalozene auto. Zakruta je ako som vravel opacne klopena a navyse kvazi spiarlovita, cim dalej tym mensi polomer a ist v nej tych 60 po vnutornej strane je uz celkom pekny adrenalin
. Co som testoval: Vjazd do zakruty na 60ke a postupne zrychlovanie az do 85ky. Co som pozoroval: Pri najtvrdsich tlmicoch (Sport) gumy zacnu piskat uz pri rychlosti tesne pod 70, zakrutu sice dokoncim v 80ke ale za skripotu pneumatik. Ale pozor, pri nastaveni tlmicov na Soft (t.j makke pruzenie a la limuzina Lincoln
) auto zrychluje bez skripotu na 80 (chova sa mierne nedotacavo) a zakrutu vychadzam bez skripotu cca pri tej 85ke (viac nejdem ani bohovi, jedine na Subaru Impreza
)) ). Co z toho vyplyva a teda o com chcem teraz rozprudit debat. Ako mam rozumiet tomu podvozku? Co je teda lepsie na rychly prejazd zakrut? Chapem preco gumy piskaju skor pri tvrdom pruzeni, ze odstredivu silu nekompenzuju tlmice ale podvozok sa zacne dvihat od cesty. Ale v som je teda sport podvozok v tomto lepsi? Myslim si a opravte ma niekto, ze pri makkom podvozku auto viac plava, je viac nedotacave a snad sa urve do smyku bez vystrahy piskotu pneumatik. Je to tak? Nechcem to skusat naostro
tak sem hodte prosim vase postrehy a myslienky.