Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Benzin

Vaše príspevky z predchádzajúceho fóra...

Benzin

Poslaťod Petr » Pon Mar 01, 2004 1:19 pm

Je rozdil v kvalite benzinu u pump?Slysel jsem, ze na benzin od Shellu ci Aralu se da dojet dal.... Je to opravdu takovej rozdil? Nepocitam pumpy u kolchozu atp. Má nekdo zkusenost s V-powerem od Shellu? Diky Petr
Petr
 

Poslaťod TomAnt » Pon Mar 01, 2004 5:25 pm

No, nedavny vyskum v SR (neviem oficialny link) potvrdil, ze veeela pump benzin miesa s bohviecim. Na prvom mieste v kvalite, a teda nemiesani benzinu boli cerpacie stanice Shell, povedal by som ze s vyraznym naskokom pred ostatnymi. Na chvoste boli Jurki. Samorejme, kvalita zavisi od tej ktorej konretnej pumpy a nikdy nie je zarucena, ale povedal by som ze Shellaci, ako franchiser si davaju dobre bacha na to, aky benzin ich partner predava a ci ho nepancuje. Co sa tyka V-Power, tankujem ho uz viac ako pol roka, hlavne zo zaciatku som citil hladsi a mozno aj tichsi chod motora. Teraz uz som si zvykol. V kazdom pripade, ak mas auto pre 95 oktanovy benzin, v ZIADNOM pripade tam nelej V-Power racing, ktory ma 99+. Ja ti to vysvetlit neviem preco nie. Snad nas MazTech Rudo :) Ma to nieco do cinenia s teplotou horenia. Co sa tyka "obycajneho" V-Poweru, ten je 95 a cely rozdiel je, aspon mam ten dojem, ze su v nom nejake aditiva na odstranovanie, pripadne neusadzovanie usadenin. V kazdom pripade zaplatis viac, ale dostanes "lepsi?" benzin a u nas na SKK aj dvojnasobny pocet Shell bodov :) :)
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17875
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Petr » Pon Mar 01, 2004 5:50 pm

Cemu vadi ten 99+ ? Mimo penezenky :-) ?
a co se tyka spotreby? Klesla nebo je stejna? v Cechach je za V-power taky 2xvic bodu a mam pocit, ze na smart kartu muzu brat na Slovensku, v Madarsku...
Jinak kdyz jedu do ciziny, tankuju u tech znamejch pump
Petr
 

Poslaťod TomAnt » Uto Mar 02, 2004 9:53 am

Co sa tyka spotreby, je stale rovnaka, ale mne spotreba tak strasne kolise, ze tento udaj je z mojej strany bezpredmetny (jazdim 98% Bratislava mesto, same zacpy a tak). Pokial ide o tych 99+ oktanov, ako vravim, ja to vysvetlit neviem, ak sem nazrie MazTech, snad ti to vysvetli :) (Rudo, vopred dik)
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17875
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod dabel » Uto Mar 02, 2004 10:33 am

No tak ja len kratko...
a) Tom si to uz tak nepamata, ja si ten clanok pamatam tak, ze ako najkvalitnejsia - najmenej pancovanych benzinov v testovanych vzorkach - vyhrala Jet (!!!) pred Shell a tusim OMV, na chvoste s Jurkim samozrejme suhlasim. Precenovat Shell ako "najnajnaj" benzinku je trosku prehnane, majitel benzinky si tam aj tak "naleje co chce" a moze pancovat napriklad aj ten V-Power 99+.
b) Ten 99 nic neprinesie, niekde som uz spominal, ze raz som pokusne natankoval obycajny N98 (podotykam, ze GF s vyssou kompresiou maju predpisany N95, GE a predtym okrem 2.0i-16V v GD su plne spokojne aj s N91) a auto znatelne horsie islo do obratok, maximalka koncila niekde pri 190 oproti vyse 200 na N95. Osobne si myslim, ze aj stale tankovanie V-Power 95 vedie len k likvidovaniu obsahu penazenky a nestoji ani za ten dvojnasobny pocet shell bodov - tu sa s Tomom v nazoroch rozchadzame ;) Osobne tankujem najobycajnejsi N95, vacsinou u Shell v Petrzalke, lebo su oproti mestu najlacnejsi a navyse aj po ceste. V Rakusku tankujem v Salzburgu u OMV. Rozdiely v benaloch nebadam.
...od Mazdy (uz nevlastny) bratranec so spravnym poctom valcov + jedna japonska symetricka stvorkolka
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7455
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod dabel » Uto Mar 02, 2004 10:44 am

Este ma napada... kedysi mi moj tatko rozpraval, ze ked este krizoval Europu hore-dolu takych 15-20 rokov dozadu, tak po natankovani ARAL sa auto inak spravalo - islo ovela lepsie za plynom a malo nizsiu spotrebu. Teraz uz ten rozdiel vraj nie je, aditiva si navzajom "okukali" ;) A navyse ARAL bol v strednej Europe a juznom Nemecku odkupeny OMVkou :(
...od Mazdy (uz nevlastny) bratranec so spravnym poctom valcov + jedna japonska symetricka stvorkolka
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7455
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod TomAnt » Uto Mar 02, 2004 10:49 am

Za tym ze vyhrala Shell si stojim :) ja mam na mysli prieskum ktory sa robil cca mesiac dozadu... Co sa tyka V-Power, tych 2,5o Sk navyse ma nezabije :) a aspon mam lepsi pocit :) Ono zoberte si to tak, mesacne prejazdim od 3000 do 4000 Sk cca. Pri zvysenej cene V-Power o cca 10% je to cca 300 Sk mesacne naviac za dobry pocit a dvojnasobny pocet Shell bodov :) (Odporucam dvojplastovy kovovy hrncek za 1090 bodov, uz som si objednal druhy :) )
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17875
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod dabel » Uto Mar 02, 2004 11:00 am

Stojis nestojis ;)) Na tom nesejde ;)) Tu je clanok:

http://www.sme.sk/clanok-1265914.html

Popripade link priamo na SOI:

http://www.soi.sk/kcinnost/zoznam/benziny2.htm
...od Mazdy (uz nevlastny) bratranec so spravnym poctom valcov + jedna japonska symetricka stvorkolka
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7455
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod TomAnt » Uto Mar 02, 2004 11:04 am

Tymto sa Dablovi samozrejme ospravedlnujem, som samozrejme konzumny magor a tymto by som chcel pozdravit spravodajstvo TV Markiza, ktore nam sice v spravach ukazalo tabulku, kde bola Shell naozaj na 1. mieste s najmenej chybami, len akosi zabudli povedat, ze boli aj pumpy bez chyb, a sice Jet. Tak dik... Ked takto informuju o vsetko tak amen tma... (Na Jet aj tak tankovat nebudem, lebo poznam len 1 ks :) ) Okrem toho v istom hodnoteni (pokial som sa dozvedel JPP) v jednej nemenovanej firmicke kde pracujem su benzinky Shell povazovane za naj (co sa tyka ako partneri, dizajn pumpy atd, atd) (pozor, neoverena info :) )
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17875
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod TomAnt » Uto Mar 02, 2004 11:06 am

Na http://www.soi.sk najdete samo report z celej kontroly, Dabel sem dal link len na 1 stranku z 3 ks :)
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17875
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod 626BB » Str Mar 03, 2004 1:31 pm

Benzin je u ruznych benzinek opravdu ruzny. A nezlezi jen na znacce benzinky, lisi se opravdu od pumpy k pumpe. Nejlip to jde poznat, kdyz jedu dlouhou trasu, nekde na dalnici natankuju a auto jede o neco hure a v zaveru ma vetsi spotrebu. Dela to i cca 5 litru na 100 km. Nebo napr, kdyz stale jezdim na tu samou trasu po meste (do prace), tak na urcity benzin najedu vice km.
Za tu dobu uz mam vytipovane co mi celkem vyhovuje.
Napr u nas ve meste je lepsi OMV, nez Aral. V predchozim meste jsem bral zase Shell u jedne male benzinky. JET a Shell, me zatim nezklamala, s OMV v CR mam spatne zkusenosti, Aral jak kde. Taky asi zalezi na typu auta, nektere to nepozna, nektere je citlivejsi.
626BB

------------------------------

626 GE 2.0i 16v, 1992, 258 000 km
Obrázok užívateľa
626BB
VIP 2006
 
Príspevky: 200
Registrovaný: Štv Júl 31, 2003 9:56 am

Poslaťod maztech » Štv Mar 11, 2004 12:16 pm

Ahoj.Vysvetlenie.Rýchlost horenia zmesi ,homogénnej je asi 35m/sec.To je základ.Aby sme predišli klepaniu motora, musíme neustále meniť predzápal. Určite Viete že čím vyšie oktánové číslo paliva tým väčší predzápal môžem použiť, bez toho že by som ublížil motoru. Mazdy GE maly software ako aj mapu PCM programované na palivo s oktánovým č.95. Pri používaní paliva o. č. 99 sa niektorých oblastiach nedokáže PCM včas zapáliť zmes tým pádom dochádza k oneskorenému horeniu a prehriatiu spalovacieho priestoruˇ. Pri palive s o.č. 99 sú zvýšené nároky na ventily a sedlá ventilov. Od určitého VIN čísla došlo k zmene materiálu ventilov ako aj sediel. Týka sa to hlavne motorov kde sa ventily dajú nastavovať ručne.
MazTech for MazdaKlub.sk
maztech
Mazda Technik
 
Príspevky: 12
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm

Späť na Staré Forum.Mazda626.sk

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron