Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Spotreba oleje !?

Vaše príspevky z predchádzajúceho fóra...

Spotreba oleje !?

Poslaťod Robert » Štv Feb 05, 2004 1:20 pm

Zdravim, mam 626 1.8 GE 16V. Motor ma jiz najeto 288tis. jinak 100% stav bez problemu spalne jak hodinky, ale od vymeny oleje po ujeti 3.500 km jsem musel doplnit 2L oleje, je to moc nebo normalni? Pry je primo dane vyrobcem, ze normalni spotreba je i 1L na 1.000 km. Jestli to neni kec, tak pak jsem urcite v norme a jeste nad?
Obrázok užívateľa
Robert
Prispievateľ
 
Príspevky: 255
Registrovaný: Pia Okt 17, 2003 3:41 pm

Poslaťod Bootleg » Štv Feb 05, 2004 2:08 pm

Ten isty problem som mal aj ja na svojej GE 1,8. Tiez sliape ako hodinky. Chyba bola v semeringoch na ventiloch, niektore z nich boli vytrhane a prasknute, po vymene mam po 10,000 km na odmerke hladiny oleja udaj FULL, takze da sa povedat, ze odvtedy nepapa ani kvapku oleja. :) Dal by som to co najskor pozriet do servisu.. Na 99% to bude to, potom asi piestne kruzky, ale v prvom rade by som dal pozriet tie ventily. Totiz ked netesnia semeringy, tak sa z hlavy dostava olej po ventiloch do spalovacieho priestoru.

Ten udaj jeden liter na 1000 km je podla mna dobra blbost, to je skoro ako Wankel. Ja to mam tiey napisane v manuale od 626, neverim tomu..

[Edited by: Steve on 05-02-2004, 13:09]
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod 626BB » Štv Feb 05, 2004 2:56 pm

Rekl bych, ze je to na mazdu celkem dost. Ten udaj je tam napsany u vetsiny aut a je to proto, ze kdyby k tomu doslo, tak to nemuze byt duvod k reklamaci. Videl jsem to i u nove Audi, nez se zajela, tak zrala 0.8 litru na 1000 km.
626BB

------------------------------

626 GE 2.0i 16v, 1992, 258 000 km
Obrázok užívateľa
626BB
VIP 2006
 
Príspevky: 200
Registrovaný: Štv Júl 31, 2003 9:56 am

Poslaťod dabel » Štv Feb 05, 2004 3:37 pm

Robert: a co takto skusit hustejsi olej? Nepises, aky pouzivas, ale mozno by to problem vyriesilo. Ak mas napr. 5W-30, skus tam dat 10W-30.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Bootleg » Štv Feb 05, 2004 5:06 pm

To bude na 99% to, co som napisal, urcite. Kym som na to prisiel na svojej 626-ke, tak som medzitym zbytocne prekruzkoval piesty..
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod Robert » Štv Feb 05, 2004 8:53 pm

Pouzivam olej 15W-40 GTX Basic Protection, ten je husty dost, takze tim to urcite nebude. Priklanim se ke Stevovi, zajedu s tim do servisu a uvidime. Steve: kolik te to cele stalo, abych se potom nelekl :-) Jinak jeste podotykam, ze s tim nejezdim do Mazda servisu, ale to asi dela vetsina, protoze platit zlodejum takove sumy za hodinu, rozhodne nebudu...
Obrázok užívateľa
Robert
Prispievateľ
 
Príspevky: 255
Registrovaný: Pia Okt 17, 2003 3:41 pm

Poslaťod Bootleg » Ned Feb 08, 2004 2:03 pm

No stalo to ovela menej, ako vymena kruzkov. :) Neviem, presne si to nepamatam. Ale pocitaj nejake tie semeringy a tesnenie pod hlavu a kryt hlavy.. ? Vazne neviem, skus sa najprv v servise opytat. ja chodim do autorizovaneho servisu, ale vycvicil som ich, takze vedia, ze ked nieco odflaknu, budem tam na druhy den a maju smolu. :)

A nechces prejst na GTX3? Je to tiez 15w40 a nie je to syntetika, ani polosyntetika. GTX (myslim, ze to je ten v bielom obale) by som do svojej nedal..

[Edited by: Steve on 08-02-2004, 15:55]
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod Robert » Pon Feb 09, 2004 6:40 pm

Tak uz jsem objednany do servisu, ale ne orig. Mazda. Udelaji mi to tam za 3.500,- kc, tak uvidime jak to dopadne, doufam, ze snad dobre. Vymeni me na vsech ventilech gufera, tesneni pod hl. a vyrovnani hlavy, protoze pujde ven a pry se to dela vzdycky, ale to uz me tak nezajima, hlavne ze to bude vcajku.

Jinak na GTX3 bych klidne presel, ale az to bude se spotrebou oleje vyreseny, ted je to zbytecne drahy tam davat GT3, kdyz jde polovina do haje... 1L na cca. 1500 km :-(

A jaky typ mas presne na mysli GTX3 Basic nebo nejaky jiny? Ja teda pouzivam pouze mineral, na plnou syntetik. asi nepujde, protoze by motor musel projit dekarbonizaci a to jsou zase dalsi prachy a taky myslim, ze je to uz ted zbytecny. 15W-40 GT3 myslim, staci. Motor uz je na to nauceny. Kdyby to bylo jen tak prejit na plnou syntet. tak bych do toho sel, ale muze to taky dopadnou zle a to rozdhone nechci riskovat.

GTX Basic je jak spravne pises, ten v te bile krabici...
Obrázok užívateľa
Robert
Prispievateľ
 
Príspevky: 255
Registrovaný: Pia Okt 17, 2003 3:41 pm

Poslaťod Robert » Pon Feb 09, 2004 10:55 pm

Na webu mhm-mazda.cz v otazkach a odpovedich tvrdi, ze po najetych 288tis. je to normalni spotreba (!?), tak snad to nebudou vyhozeni penize za ty gufera, verim stevovi a myslim, ze to musi jit dat do stavu ok nebo aspon s minimalni spotrebou.
Obrázok užívateľa
Robert
Prispievateľ
 
Príspevky: 255
Registrovaný: Pia Okt 17, 2003 3:41 pm

Poslaťod Bootleg » Uto Feb 10, 2004 2:34 pm

Ako som uz napisal, mne to robilo tiez a teraz nespaluje olej. Po 10000 km mam rysku na full. Tiez som uz neveril, ze by to mohlo byt to, ale vysledok ma prekvapil. Moj nazor na http://www.mhm-mazda.cz a celu firmu je asi taky, ze su to obycajni suflikari a amateri!! Z vlastnej skusenosti.
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod George » Str Feb 11, 2004 1:11 am

moje spotřeba oleje je od výměny do výmeny :).
Když při výměně naliju olej do full tak při další vyměně sem kousek pod 3/4 mezi low a full.Ten kousek co ubyde je ale špatným těsněním vany - to vím. Kdybych ji přetěsnil tak mám full po celých cca 10 000km. Mám tam 15W40 polosyn. a najeto asi 182 000 km.
nečetl sem všechny příspěvky tak doufám že se nebudu opakovat ale troufám si říct že pokud to takhle žere tak tam neni něco v pořádku nebo už motor těsně pře hrobem.
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Bootleg » Str Feb 11, 2004 1:14 pm

Mazda motory su dost kvalitne na to, aby ubehli niekolko stotisic km bez problemov. Problemom su len servisy, ktore zvysoka kaslu na diagnostiku a kontrolu motorov, takze potom odide uplne banalna vec a clovek vyhodi auto do srotu..
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod Robert » Štv Mar 11, 2004 2:14 am

Tak jsem nechal udelat (vymenit) vsechny gufera, ale spotreba je stale stejne vysoka, mozna se mi zda, ze je to cim dal horsi!!! Jeste premyslim, jestli nemuze byt spatny tesneni pod vikem ventylu? Nevite kde muze jeste dochazet vyrazne k uniku oleje, resp. co muze byt zavadou??? Servis me stal 3.5tis. a zadny prospech to nema, jsem rozcarovan. V serivsu me predem informovali, ze to nemusi problem zcela resit, takze nemuzu prijit zpet a reklamovat. Muzu ale prijit a nechat odstranit dalsi pricinu :(
Obrázok užívateľa
Robert
Prispievateľ
 
Príspevky: 255
Registrovaný: Pia Okt 17, 2003 3:41 pm

Poslaťod maztech » Štv Mar 11, 2004 11:17 am

Ahoj.Napadlo ma.Skontrolovali Vám v tom servise vole ventilov vo vodítkách?Vedia ako sa kontrolujú?Vedia aké majú byt hodnoty ,pri ktorých výmena simmeringov je už zbytočnou záležitostou?Vedia že na výfukové ako aj na sacie ventily idú úplne rozlišné simmeringy?Treba riešit primárný problém,nie následky.Byt Vama už to tam nestrčím to auto,totiž výmena krúžkov niekedy nestačí.A výhovorka sa vždy nájde...bohužial.R.
MazTech for MazdaKlub.sk
maztech
Mazda Technik
 
Príspevky: 12
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm

Poslaťod Robert » Štv Mar 11, 2004 9:30 pm

No nevim co k tomu dodat, mozna mate v necem pravdu. Zaujala mne zminka o tom, ze na saci a vyfukove ventily jdou jine gufera - jestli jsem to tedy dobre pochopil? Pokud ano, tak kdyz mne vymenili 16 gufirek na kazdy ventil stejny, tak muze byt problem i v tom? Dnes jsem se tam byl zeptat (jeste nez jsem cetl posledni vasi reacki) co se s tim da jeste delat dal a navrhli mi zmereni nejakych rozpeti ventylu nebo neco takovyho (nevim, moc tomu nerozumim) a potom vymenu nejakych krouzku na pistech, a kdyby ani toto pry nepomohl, tak uz potom jedine generalka motoru a to je otazka tak 50tis. a to uz se nevyplati, ale to je asi kazdymu jasny. Jinak ten zakrok co mi nabidli by stal komplet s praci 12-15 tis. docela palka, ale neni to jisty, tak ted opravdu nevim co s tim. Abych nevyhodil 15tis. do luftu. Premyslim, jestli by nepomohlo nalit do motoru spolu s olejem nejakou tu sracku, ktera ucpava ryhy, ap. treba by se to vytesnilo? Je to jen zoufaly napad...
Obrázok užívateľa
Robert
Prispievateľ
 
Príspevky: 255
Registrovaný: Pia Okt 17, 2003 3:41 pm

Ďalší

Späť na Staré Forum.Mazda626.sk

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron