Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Opravy.

Vaše príspevky z predchádzajúceho fóra...

Opravy.

Poslaťod Jana » Štv Jan 15, 2004 9:12 pm

Ahojte.
Kupila som si mazdu GE 626 2,5l. V podsate s nou neboli preblemy az teraz. Poprosila by som ci by ste nevedeli zodpovedat zopar otazok. Pri rychlosti nad 110 Km/h sa auto zacina triast,v co to moze byt. A v motere pri nastartovani nieco klepe. A mam este dve otazocky. Treba menit prevodovy olej a maju pneumatiky velky vpliv na hlucnost auta.Za odpovede dakujem.
Jana
Jana
 

Poslaťod George » Štv Jan 15, 2004 9:25 pm

Co se pneumatik týče tak bych řekl že mají dost podstatnej vliv na hluk. Sám tomůžem posoudit při změně ročních období :). Na léto mám 185/70/14 Hankook gumy a je to paráda.Sedí a jsou krásně tichý. Na zimu mám pak 175/70/14 protktory. Ty naopak nsedí vůbec a hlučný aź příliš (většinou je ale přehluším rádiem :) ).
Co seoleje týče tak ten měnit nemusíš ale někdy (zvláště při koupi jetýho auta) je lepší se podívatkolik ho tam vlastněje. Kupříkladu já když koupil auto tak sem ho museldolít asi litr protože byl dost pod ryskou adost chyběl. Neměň ale zkontroluj. Nevím kde má rysku ten tvuj model ale 2.0 GD jimá pod náhonem tachometru a dost blbě se k ní může.
No a co se týče klepání tak to musíš upřesnit.Kde to přesně klepe a jestli se to třeba mění s otáčkama,jak klepe,jak a kde a co se třese ......
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod George » Štv Jan 15, 2004 9:27 pm

omlouvám se za chyby.Blbne mi mezerník :)
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Bootleg » Štv Jan 15, 2004 9:27 pm

Gratulujem ku kupe tohto nadherneho auta a prajem spokojne a stastne kilometre! :-)

1. Trasenie auta (volantu) moze sposobovat vela veci, a to napr. riadenie, loziska, naboje, homokineticke klby, zle tlmice atd. Nechal by som to co najskor skontrolovat v odbornom servise Mazda.

2. Klepanie po nastartovani je sposobovane hydraulickymi vymedzovacmi vole ventilov. Ak po chvili prestane motor klepat, tak je este vo vynikajucej kondicii. Ak neprestane, tak sa dostal do klasickeho stadia ako kazdy iny motor v 626-kach. Bola to ich slabina. Motoru to nijako neuskodi, moze sa nebadatelne znizit vykon a zvysit spotreba (v extremnom pripade). Ale netreba sa s tym trapit, pokial to klepanie nie je extra silne. To potom moze byt sposobene nizkou hladinou oleja. Ak je v norme, teda pri zavrenej kapote len mierne, tak je to OK. V motore je 24 tychto HLA. Klepat moze len zopar, ale ich vymena je dost draha. Jedno HLA stoji pribl. 1200 Sk.

3. Olej v prevodovke treba menit, ak je to auto kupene z druhej ruky, tak by som nevahal a dal ho vymenit pri najblizsej navsteve servisu, pokial k automobilu nebola dodana servisna knizka a nie su v nej zaznamy o vymene oleja v prevodovke a motore.

Inak keby boli nejake problemy s prevodovkou, alebo by trebalo nahradne diely na motor V6, mam na predaj prevodovku r.v. 1997, najazdenych 21000 km a motorove casti. Viac info na mailto:steve@mazda626.sk

[Edited by: Steve on 15-01-2004, 20:28]
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod Jana » Štv Jan 15, 2004 9:42 pm

DAkujem za blahozelanie ku kupe, najazdila som na nej spokojnych 100000. Ale az teraz klepe podla nalady a pocasia, obcas motor semoti a aj si zapisti. A auto pri vyssich rychlostiach trasie volant a vlastne aj cele auto, pricom predtym s tym neboli absolutne problemy. A okrem toho sa my zvysila aj spotreba. Co sa tyka nahradnych dielov mala by som zaujem o ventilator co je pred klimou, neviem presne ako sa to vola.
Jana
 

Poslaťod George » Štv Jan 15, 2004 10:15 pm

Nech zkontrolovat tlumiče, čepy, geometrii a pak uvidíš co dál
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Honza » Štv Jan 15, 2004 10:23 pm

A co třeba začít tím nejjednoduším,a to nechat znovu vyvážit kola?:)
626 krasavice jak sviňa

Pokaždé když onanujete Bůh zabije koťátko!
Obrázok užívateľa
Honza
Forum Guru
 
Príspevky: 1799
Registrovaný: Str Máj 14, 2003 9:37 am

Poslaťod Bootleg » Štv Jan 15, 2004 11:02 pm

Zvysena spotreba moze byt sposobena aj zle nastavenou skrtiacou klapkou. V odbornom servise trva nastavenie par minut, odporucil by som to. V podstate to mozu byt aj zle vyvazene kolesa, ale celym autom by to hadzat nemalo. Tak ma napadlo, ci nahodou nedoslo ku stretu kolies s jamou alebo obrubnikom pri vyssej rychlosti, vtedy sa moze vykrivit disk a sposobovat trasenie. Bohuzial, z prednej casti neostalo vobec nic, bola naburana presne spredu, takze ostal len motor a prevodovka a vsetko, co je za nimi. :) Klepanie sa da odstranit aj skontrolovanim tlaku olejoveho cerpadla a jeho nastavenie, pripadne vymena jeho casti alebo celku. Piskanie bude pravdepodobne sposobovat jeden z hnacich remenov, bud alternator, alebo klima. Takisto to ale moze byt aj vodna pumpa alebo cerpadlo posilnovaca riadenia.

Velmi rad by som Vas privital medzi spriatelenymi Mazdami, takze ak budete mat chut a cas poslat nam nejake foto Vasej Mazdicky a nejaky popis k nej, budeme velmi radi!
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod Honza » Štv Jan 15, 2004 11:17 pm

Ohledně různých pazvuků...Mně se párkrát po nastartování ozval divný pazvuk z motorovýho prostoru..celkem to drnčelo..až sem dostal strach :)Tak jsem otevřel kapotu..bouchl rukou do toho krytu výfukovýho potrubí a přestalo to..takže i taková blbost mže člověka vyplašit :)

Steve..ohledně té škrtící klapky a spotřeby..Nemělo by to i jiný průvodní znaky..třeba problém s volnoběhem nebo tak?Nebo to jenom víc žere a jinak se to chová normálně?
626 krasavice jak sviňa

Pokaždé když onanujete Bůh zabije koťátko!
Obrázok užívateľa
Honza
Forum Guru
 
Príspevky: 1799
Registrovaný: Str Máj 14, 2003 9:37 am

Poslaťod Bootleg » Štv Jan 15, 2004 11:57 pm

to Honza: Na Mazde 323F BA som mal zle nastavenu skrtiacu klapku, no nevedel som o tom. Volnobezne otacky boli v pohode, ale spotrebu som mal taku vysoku, ze na nadrz som presiel mimo mesta 330 km!! A to jazdim s lahkou nohou, radim oklo 2500 rpm. Takze kludne to moze byt skrtiaca klapka.

BTW, ja som po nastartovani tiez pocul nejake zvuky, nevedel som prist na to, co to je, no potom som vypol motor a prestalo to. Takze to bol asi motor. :) :) :) It's just a joke! :)

[Edited by: Steve on 15-01-2004, 22:59]
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod 626BB » Pia Jan 16, 2004 10:34 am

Vitam te mezi zdejsima pacientama :-)

Na treseni auta, bych urcite nechal nejdrive prevazit a zkontrolovat kola. Na stare 323 jsem mel protektory a na dvou z nich se udelala bublina (nepatrna, projevilo se to ve vetsi rychlosti). Kdyz jsem je zkousel prohazovat z rezervou, tak nezabiralo, tehdy jsem z toho panikaril, ale v pneuservisu se to vse vyresilo. Protektory uz nikdy vice. Nicmene muze to delat i odpadle zavaci.

Obcasne piskani bych tipl na klinovy remen.

Klepani v motoru budou asi HLA tkz. 'hydrostely'. Zkusil bych dat priste jiny olej s vetsi viskozitou (tj. byla-li 5w40 tak zkus 10w40).

Olej v prevodovce: U moji 626 z roku 92 se musi menit kazdych 80 tis. km.

Mej se.
626BB

------------------------------

626 GE 2.0i 16v, 1992, 258 000 km
Obrázok užívateľa
626BB
VIP 2006
 
Príspevky: 200
Registrovaný: Štv Júl 31, 2003 9:56 am

Poslaťod Bootleg » Pia Jan 16, 2004 1:54 pm

to 626BB: First read articles, then reply, you've written the same things like others. Chi chi. :) :) :)
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod swe » Pia Jan 16, 2004 8:49 pm

Mne sa mazda triasla, ked som mal zablokovanu rucnu brzdu (musel som to uvolnovat rucne za zadnym kolesom, sama sa nevratila).

Po dlhsej jazde treba skontrolovat, ci nie je niektore koleso (na disku, alebo ak sa da az na brzdach) teplejsie.
swe
Opytovateľ
 
Príspevky: 28
Registrovaný: Pia Jan 16, 2004 2:00 am

Späť na Staré Forum.Mazda626.sk

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť