Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Vecne tema - ventily

Vaše príspevky z predchádzajúceho fóra...

Vecne tema - ventily

Poslaťod Robert » Pon Nov 10, 2003 1:30 pm

Klepani vetilu je vecne tema, ale presto se chci k tomu jeste vratit a zjistit zda to nekomu zpusobilo nejake zavazne a financne narocne opravy? Koupil jsem nedavno Mazdy 626 1.8 GE a problem je samozrejme stejny - klepou vetily? Majitel od ktereho jsem to bral tvrdi, ze s tim jezdil tak 2 roky a sposta znamych lidi co maji taky Mazdu ho ujistovali, ze se tim nema zaobirat, pry je to zbytecny a je to neduh Mazdy? Mate s tim nekdo nejake zkusenosti jak to vyresit apod.?
Obrázok užívateľa
Robert
Prispievateľ
 
Príspevky: 255
Registrovaný: Pia Okt 17, 2003 3:41 pm

Poslaťod 626BB » Pon Nov 10, 2003 6:16 pm

Mama GE 2.0, drive mi klepaly taky, ted do toho liju Castrol 0w40 a nemam problem. Parkrat pri velkem zahrati (dlouhy beh pri stani naprazdno - kolona) to chvilku klepalo po rozjeti to pomerne rychle ustalo ikdyz jsem tomu dal pekne zabrat.Na leto jeste zkusim dat plnou syntetiku Mobil 1 5w40, pripadne 0w60.
Pri pouziti oleje Castrol 5w30 (co tam lijou v mazda servisu) to klepalo taky.
taky se doporucuje pouzivat filtr s tlakovym ventilem, to hlavne pro starty.

PS: Nijak vic uz se tim nezabyvam. Je treba do toho lit poradny olej a obcas nejake to klepnuti prekousnout. Kdyby to bylo kriticke, tak do toho zacnu lit nejake ty zahustovaci sracky (STP apod). Pouzival jsem to v 323 a bylo OK.

[Edited by: 626BB on 10-11-2003, 17:19]
626BB

------------------------------

626 GE 2.0i 16v, 1992, 258 000 km
Obrázok užívateľa
626BB
VIP 2006
 
Príspevky: 200
Registrovaný: Štv Júl 31, 2003 9:56 am

Poslaťod Robert » Uto Nov 11, 2003 1:13 am

626BB: A na kolik prijdou ty oleje ktere uvadis? (muzes orientacne uvest vsechny uvedene druhy). Dik.
Obrázok užívateľa
Robert
Prispievateľ
 
Príspevky: 255
Registrovaný: Pia Okt 17, 2003 3:41 pm

Poslaťod Bootleg » Uto Nov 11, 2003 10:22 am

Klepanie ventilov, resp. hydr. vymedzovacov vole moze byt sposobene aj zlym tlakom oleja. SKus si dat skontrolovat olejove cerpadlo, meni sa v nom jedna nahradena cast, ktora zabezpecuje rovnaky tlak oleja pri vsetkych otackach. Klepanie nema na motor ziadny vplyv, iba ak trosku znizeny vykon. Voila...
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod 626BB » Uto Nov 11, 2003 12:29 pm

Ceny oleju:
5 litru Castrol 0w40 cca 51 EUR, obcas ho sezenu v akci za 40 EUR.
5 litru Castrol 0w60 cca 57 EUR
Mobil 1 5w40 5 litru cca 60 EUR
Obcas jsou nejake plne syntetiky MultiLubs 0-5w40, nebo tak nejak cena kolem 25-30 EUR za 5 litru (ten ale nekupuju).
Ziju v Bavorsku, tak proto ty ceny v EURech a asi jsou i nizsi, nez normalne v CR. Nakupuju v Hypermarketech, nejlepe Praktiker, OBI atd.

Tu je vyvojak na test cerpadla, timto bych pozadal spravce, jestli by to nedali na nas web, mozna uz to tam je, nekontroloval jsem to.
http://homepage.ntlworld.com/dorothy.br ... tsb_08.gif
626BB

------------------------------

626 GE 2.0i 16v, 1992, 258 000 km
Obrázok užívateľa
626BB
VIP 2006
 
Príspevky: 200
Registrovaný: Štv Júl 31, 2003 9:56 am

Poslaťod Robert » Uto Nov 11, 2003 4:56 pm

Diky za ty ceny /taky se nekde podivam v Supermarketech, je jich tady jak sracek vc. OBI :)/ Na prvni pohled me zamrazilo kdyz jsem videl ceny v EUR, ale po prepoctu to opadlo :) Takze rikas, ze ted pres zimu tam mas Castrol 0w40 a pres leto jsi jezdil na cem? nebo myslis, ze tam bude dobre nalit tu plnou syntetiku? A po kolika to menis 10tis nebo vice?
Obrázok užívateľa
Robert
Prispievateľ
 
Príspevky: 255
Registrovaný: Pia Okt 17, 2003 3:41 pm

Poslaťod Robert » Uto Nov 11, 2003 5:00 pm

Jeste takova poznamka vseobecne: zarazi mne, ze v Mazde servisu to neumi vyresit (klepani ventilu) napr. kontrolou toho cerpadla nebo obmenou ci doporucenim jineho oleje, pripadne mi, ze oficialni servis je na prd. Krom toho, ze tam maji kompl s diagnostikou tak vi prd.
Obrázok užívateľa
Robert
Prispievateľ
 
Príspevky: 255
Registrovaný: Pia Okt 17, 2003 3:41 pm

Poslaťod 626BB » Uto Nov 11, 2003 5:39 pm

Ja ted uz rok pouzivam Castrol 0w40. Nekdy v tech vedrech, to pri popjizdeni v kolone na hranicich klepalo. Takze tam na jare zkusim Mobil 1 5w40, je trochu hustci a asi je i kvalitnejsi. Na zimu jsem tam nalil zase tiu 0w40, pouzivam auto na jezdeni do prace a to jsou studene starty na 10 km.
Jinak menit po 10 tis. I kdyz je olej na 30 atd. Jeden mechos mi rikal, ze u mazdy je to kvuli malemu filtru, proste se zasere a pak to tece pojistkou a nefiltruje se.
Dokonce i nove mazindy jdou na vymenu po 15 tis. Pritom standart uz se stava 30 tis. pro syntetiku.
Na druhou stranu ten motor jede jak drak. Klepani ventilu se objevilo po delsim pouzivani polosyntetiky. Naivne jsem si myslel ze Castrol Dynatec 5w40 je plna syntetika. Je tam totiz napsane ze je sysnteticky, ale uz chybi to slovicko 'plne' :-(

U 323 zacal klepat po tom co jsem nechal vymenit olej na polosyntetiku. Predtim to mela zenska a ta ten olej nemenila snad nikdy. Polosyntetika rozpustila vsechen bordel, ucpal se mazaci kanalek a pridrelo se zdvihatko vacky. Po pouziti STP to klepalo jen pri velkem prehrati. A jezdilo to jeste 30 tis km. Pak sla do srotu kvuli podvozku.
Proste totalne neudrzovane auto, teda semtam udrzovane, ale kladivem a to doslova.
626BB

------------------------------

626 GE 2.0i 16v, 1992, 258 000 km
Obrázok užívateľa
626BB
VIP 2006
 
Príspevky: 200
Registrovaný: Štv Júl 31, 2003 9:56 am

Poslaťod dabel » Str Nov 12, 2003 11:03 am

Bob: obrazok som scucol, pridame ho. Inak moja GF ma predpisanu vymenu oleja po 15tkm. M6 menia olej po 20tkm.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Robert » Str Nov 12, 2003 9:01 pm

626BB: Dik za tve bohate zkusenosti a popis s olejem. Zkusim to jak pises a uvidime. Ted na zimu tam teda hodim ten Castrol 0w40 a na jaro zkusim ten Mobil1 5w40. Taky pouzivam auto na jezdeni do prace, takze studene stary do 10km je i u mne aktualni - stejny pripad :-) A co olejovej filtr, jakej kupujes nebo mas taky nejaky specialni zkusenosti? Staci koupit nejakej obyc. nebo nejakej special znacka, atd. ?
Obrázok užívateľa
Robert
Prispievateľ
 
Príspevky: 255
Registrovaný: Pia Okt 17, 2003 3:41 pm

Poslaťod 626BB » Štv Nov 13, 2003 10:47 am

Robert: Filtry na moji 626 GE nemuzu sehnat jine nez original. Bosch, ktery je ve vsech supermarketech ho nevyrabi. Ted jsem jednou koupil v nejakem obchode neznackovy prakticky za stejnou cenu. Pohledove se zdal naprosto stejny. Pouzil jsem ho. Uvidime casem, ale rozdil asi nepoznam. V cesku mi v mazde dali ten origo s tlakovym ventilem. V nemecku o necem takovem ani neslyseli a to telefonovali tak 20 minut. Zajimave veci na tomto svete :-)))
626BB

------------------------------

626 GE 2.0i 16v, 1992, 258 000 km
Obrázok užívateľa
626BB
VIP 2006
 
Príspevky: 200
Registrovaný: Štv Júl 31, 2003 9:56 am

Poslaťod Bootleg » Sob Nov 22, 2003 12:25 am

Vobec by som nedoporucoval menit oleje s inou viskozitou, aka bola pouzivana doteraz. Mal som o tom prednasku v servise a takisto je blby napad prejst s mineralneho oleja na polosyntetiku alebo syntetiku. Opacne je to vraj v pohode. Ale to by som takisto nerobil. BTW, tak ma napadlo, ked vam vadi klepanie motora, co takto vymenit HLA za pevne podlozky z modelu GF?

Mne to klepe uz 140000 km odkedy jazdime s tym autom a ajpo vymene HLA sa asi po 30000 km rozklepali znovua znova len na lavej strane (asi jedno, najviac dve). Takze to pravdepodobne bude tym tlakom oleja. Nechavam to tak (zatial). Na jar s tym nieco urobim, potom dam vediet.
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Späť na Staré Forum.Mazda626.sk

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť