Ja ted uz rok pouzivam Castrol 0w40. Nekdy v tech vedrech, to pri popjizdeni v kolone na hranicich klepalo. Takze tam na jare zkusim Mobil 1 5w40, je trochu hustci a asi je i kvalitnejsi. Na zimu jsem tam nalil zase tiu 0w40, pouzivam auto na jezdeni do prace a to jsou studene starty na 10 km.
Jinak menit po 10 tis. I kdyz je olej na 30 atd. Jeden mechos mi rikal, ze u mazdy je to kvuli malemu filtru, proste se zasere a pak to tece pojistkou a nefiltruje se.
Dokonce i nove mazindy jdou na vymenu po 15 tis. Pritom standart uz se stava 30 tis. pro syntetiku.
Na druhou stranu ten motor jede jak drak. Klepani ventilu se objevilo po delsim pouzivani polosyntetiky. Naivne jsem si myslel ze Castrol Dynatec 5w40 je plna syntetika. Je tam totiz napsane ze je sysnteticky, ale uz chybi to slovicko 'plne'
U 323 zacal klepat po tom co jsem nechal vymenit olej na polosyntetiku. Predtim to mela zenska a ta ten olej nemenila snad nikdy. Polosyntetika rozpustila vsechen bordel, ucpal se mazaci kanalek a pridrelo se zdvihatko vacky. Po pouziti STP to klepalo jen pri velkem prehrati. A jezdilo to jeste 30 tis km. Pak sla do srotu kvuli podvozku.
Proste totalne neudrzovane auto, teda semtam udrzovane, ale kladivem a to doslova.