Stránka 1 z 1

Nové koncepcie pohonu áut

PoslaťNapísal: Sob Apr 28, 2007 11:09 pm
od Kris
Cital som zaujimave info ..a myslim ze TOTO JE krok buducnosti..
Chevrolet predstavil v Detroite nejaky voz ktory ma dva motory..ale neni to ako toyota prius...
Primarny pohon je elektricky motor..ten na dobite ide nejakych 70-80 km..dojazd..
maximalka auta je okolo 180 km/h co je pohodka..zatim vsjo jasno.

Zaujimave je ale riesenie ze sa da normalne natankovat benzin a benzinak sa toci konstantnymi, idealnymi otackami nejakych 2700 a nerobi nic ine len priebezne dobija bateriu..ta potom napaja elektricky motor..takto mozete zrychlovat..brzdit..atd..jazdit dynamicky..ale benzinak proste toci konstante a dobija si.
Moc sa mi toto riesenie paci..
Podstata riesenia spociva v tom ze sice sa zda ze spotreba benzinu klesla o 40 percent..nie je to tak zo statistickeho hladiska...vacsinou totiz jazdime v meste ..denne nie viac ako tych 50-70 km..to staci na kazdodenne dobitie doma..takze nadrzka s benzinom je vlastne len na dlhe cesty..
Na zaver.spotreba pri tomto pohone = 4,5 litra benzinu na 100 km...ta nekup to :tlesk:

PoslaťNapísal: Ned Apr 29, 2007 2:15 pm
od Lubos1
ta nepredlzuj forum, zle sa to cita :)

PoslaťNapísal: Ned Apr 29, 2007 2:41 pm
od Gib
Lubos1 píše:ta nepredlzuj forum, zle sa to cita :)

:jo nie ze zle, ja som to ani nedocital :roll

PoslaťNapísal: Ned Apr 29, 2007 5:41 pm
od Michal 4WS
Gib píše:
Lubos1 píše:ta nepredlzuj forum, zle sa to cita :)

:jo nie ze zle, ja som to ani nedocital :roll

A predlzovanie by vyzeralo asi inak.... Toto je skor rozsirovanie ...

PoslaťNapísal: Ned Apr 29, 2007 10:39 pm
od Koudy
Gib píše:
Lubos1 píše:ta nepredlzuj forum, zle sa to cita :)

:jo nie ze zle, ja som to ani nedocital :roll


Naopak, super postřeh!

PoslaťNapísal: Ned Apr 29, 2007 10:59 pm
od PePa
Kris píše:
Koudy píše:Samozřejmě to je otázka daleké budoucnosti. Ale už teď slintám. :lol


Napojim sa formalne ..hoc som necital vobec o co pisete..aleee...

Cital som zaujimave info ..a myslim ze TOTO JE krok buducnosti..
Chevrolet predstavil v Detroite nejaky voz ktory ma dva motory..ale neni to ako toyota prius...
Primarny pohon je elektricky motor..ten na dobite ide nejakych 70-80 km..dojazd..
maximalka auta je okolo 180 km/h co je pohodka..zatim vsjo jasno.

Zaujimave je ale riesenie ze sa da normalne natankovat benzin a benzinak sa toci konstantnymi, idealnymi otackami nejakych 2700 a nerobi nic ine len priebezne dobija bateriu..ta potom napaja elektricky motor..takto mozete zrychlovat..brzdit..atd..jazdit dynamicky..ale benzinak proste toci konstante a dobija si.


Tak nad tymto som rozmyslal este ako studak pred vela rokmi, len som si myslel, ze asi bude problem s ucinnostou, alebo niekde inde, aby benzinak nespotreboval viac benzinu na dobitie, ako keby pohanal auto sam, ze keby to bolo take jednoduche, asi by sme uz tak jazdili.

PoslaťNapísal: Str Máj 02, 2007 1:13 pm
od majki
Kris píše:
Koudy píše:Samozřejmě to je otázka daleké budoucnosti. Ale už teď slintám. :lol


Napojim sa formalne ..hoc som necital vobec o co pisete..aleee...

Cital som zaujimave info ..a myslim ze TOTO JE krok buducnosti..
Chevrolet predstavil v Detroite nejaky voz ktory ma dva motory..ale neni to ako toyota prius...
Primarny pohon je elektricky motor..ten na dobite ide nejakych 70-80 km..dojazd..
maximalka auta je okolo 180 km/h co je pohodka..zatim vsjo jasno.

Zaujimave je ale riesenie ze sa da normalne natankovat benzin a benzinak sa toci konstantnymi, idealnymi otackami nejakych 2700 a nerobi nic ine len priebezne dobija bateriu..ta potom napaja elektricky motor..takto mozete zrychlovat..brzdit..atd..jazdit dynamicky..ale benzinak proste toci konstante a dobija si.
Moc sa mi toto riesenie paci..
Podstata riesenia spociva v tom ze sice sa zda ze spotreba benzinu klesla o 40 percent..nie je to tak zo statistickeho hladiska...vacsinou totiz jazdime v meste ..denne nie viac ako tych 50-70 km..to staci na kazdodenne dobitie doma..takze nadrzka s benzinom je vlastne len na dlhe cesty..
Na zaver.spotreba pri tomto pohone = 4,5 litra benzinu na 100 km...ta nekup to :tlesk:

A Toyota predstavila svoj novy model Camry s elektromotorom, ktory dokaze ist az 80km/h, cize ve meste ides len nan ho...Dojdes na dialnicu, sup, prepne se na benzinak a ides na benzin :o) Tiez paradicka, spotreba ve meste takmer nulova.

PoslaťNapísal: Str Máj 02, 2007 3:39 pm
od Kris
majki píše:
Kris píše:
Koudy píše:Samozřejmě to je otázka daleké budoucnosti. Ale už teď slintám. :lol


Napojim sa formalne ..hoc som necital vobec o co pisete..aleee...

Cital som zaujimave info ..a myslim ze TOTO JE krok buducnosti..
Chevrolet predstavil v Detroite nejaky voz ktory ma dva motory..ale neni to ako toyota prius...
Primarny pohon je elektricky motor..ten na dobite ide nejakych 70-80 km..dojazd..
maximalka auta je okolo 180 km/h co je pohodka..zatim vsjo jasno.

Zaujimave je ale riesenie ze sa da normalne natankovat benzin a benzinak sa toci konstantnymi, idealnymi otackami nejakych 2700 a nerobi nic ine len priebezne dobija bateriu..ta potom napaja elektricky motor..takto mozete zrychlovat..brzdit..atd..jazdit dynamicky..ale benzinak proste toci konstante a dobija si.
Moc sa mi toto riesenie paci..
Podstata riesenia spociva v tom ze sice sa zda ze spotreba benzinu klesla o 40 percent..nie je to tak zo statistickeho hladiska...vacsinou totiz jazdime v meste ..denne nie viac ako tych 50-70 km..to staci na kazdodenne dobitie doma..takze nadrzka s benzinom je vlastne len na dlhe cesty..
Na zaver.spotreba pri tomto pohone = 4,5 litra benzinu na 100 km...ta nekup to :tlesk:

A Toyota predstavila svoj novy model Camry s elektromotorom, ktory dokaze ist az 80km/h, cize ve meste ides len nan ho...Dojdes na dialnicu, sup, prepne se na benzinak a ides na benzin :o) Tiez paradicka, spotreba ve meste takmer nulova.


Podla mna ten Chevrolet je koncepcne o krok vpredu...tuto u Camry je stale pohon benzinakom ..a pohon taky ze mu kolisu otacky co je zdroj vyssej spotreby. :ha:

PoslaťNapísal: Str Máj 02, 2007 3:46 pm
od dabel
Chevrolet ale zabuda na to, ze ten motor nepojde pri 2700rpm v optimalnom rezime (alias max. krutiaci moment a uz duplom nie vykon). Navyse je otazka, ci stihne dostatocne dobijat baterie na rozumne jazdenie - inak povedane, ci to nebude auto s max. rychlostou 70kmh, kedze pri 2700rpm moze davat taky motorcek odhadom 30-50kW, co rozhodne nestaci na vyssiu rychlost napr. na dialnici ci zmiesanu premavku s mnozstvom zrychlovani...

Hybridy su na dobrej ceste, ale stale bojuju s miestom, ktore zaberaju baterie (viz. napr. Lexus GS450h, ktory ma kufor ako Mini...).

PoslaťNapísal: Str Máj 02, 2007 3:46 pm
od majki
No hej, ale teraz si zrataj, kolko normalne auto spotrebuje pri jazde po meste, kedy fakt neprekrocis tu 80 len tak. A popritom to nespotrebovava ZIADNY benzin. Dobija sa brzdenim a inymi zposobmi atd. A super je to, ze zvysilu tu maximalku, ktorou je schopny ten elektromotor ist.

Ale pokial si vemem ten udavany dojazd na nabite baterie 70km, pri vybiti nastartuje ten benzinak a zacne za provozu dobijat konstantne, no tiez zaujimave riesenie :o).

PoslaťNapísal: Str Máj 02, 2007 3:50 pm
od majki
dabel píše:Hybridy su na dobrej ceste, ale stale bojuju s miestom, ktore zaberaju baterie (viz. napr. Lexus GS450h, ktory ma kufor ako Mini...).

Camry tiez nie je na tom o moc lepsie, myslim okolo 350l.
No, u nas sa zatial ofiko nepredava, dovaza ju ale Impexta 3000, za bratru 1.1mil CZK. Zaujimave oproti 600tis. CZK v prepoctu z dollarov pri kupe v USA...