Stránka 1 z 2

RX-8 Hydrogen

PoslaťNapísal: Pon Sep 04, 2006 2:00 pm
od Pavel

PoslaťNapísal: Pon Sep 04, 2006 3:45 pm
od mpv
Mazda.

PoslaťNapísal: Pon Sep 04, 2006 7:45 pm
od Šeďa
Zajímavá budoucnost, otázka ale taky je za kolik budou vodík na čerpačkách prodávat, jestli si tím teda koncový uživatel vůbec pomůže, protože na tom bude zase chtět někdo především hooodně vydělat. :koule

PoslaťNapísal: Uto Sep 05, 2006 8:38 am
od Pavel
Až se ustálí náročnost vyrobit vodík tak by mohla být přijatelná (tj. podle mě otázka ještě pár desítek let), ale přesně jak píše Šeďa pak do toho vstoupí politika, zdaní to, no a jsme tam, kde jsme byli. To přesně čeká i další alternativní paliva, která jsou teď ve srovnání s ropou levná, ale až do toho vstoupí daň......

PoslaťNapísal: Uto Sep 05, 2006 9:00 am
od TomAnt
No, na Slovensku tvori z ceny benzinu dan myslim 56%. Cim mame vraj druhy alebo treti najlacnejsi benzin v celej Europe (nebyt dane). Zvysok si zhrabne stat.

PoslaťNapísal: Uto Sep 05, 2006 9:13 am
od Bootleg
O dva roky by mala Mazda vypustit do sveta prve motory Wankel schopne spalovat beznin/vodik. Prvykrat bude Wankel ulozeny priecne, nie pozdlzne, prve auta, v ktorych bude montovany seriovo, budu RX8 a Mazda5. O rok sa zacne so skusobnym predajom, o dva budu v ponuke na bezny predaj (podla info z Mazdy). Kedze sa im podarilo ten Wankel umiestnit priecne, mozeme cakat, ze aplikaciu najde aj v ostatnych modeloch Mazda.

PoslaťNapísal: Uto Sep 05, 2006 10:26 am
od Pavel
TomAnt píše:No, na Slovensku tvori z ceny benzinu dan myslim 56%. Cim mame vraj druhy alebo treti najlacnejsi benzin v celej Europe (nebyt dane). Zvysok si zhrabne stat.


U nás je to myslím podobné... Podle mě velice silnou konkurencí ropy je etanol - Ford Focus flexi fuel. Už se na to hodně jezdí ve Švédsku a o Brazílii nemluvě. Hlavní výhoda je v tom, že se dá čerpat stejným způsobem jako benzín či nafta a není potřeba zásadně zasahovat do konstrukce dnešníh motorů. Rád bych se v takovémto autě svezl.

PoslaťNapísal: Uto Sep 05, 2006 12:18 pm
od whitex
A není větší perspektiva v pohonu na alkohol - polyethanol - nebo co přesně to je...
Byla o tom reportáž v autosalonu na primě... Ve Švédsku je to poměrně používané palivo... Výhoda je že auto nepotřebuje přídavnou nádrž, nic nepřepínáš - prostě liješ benzín, nebo alkohol a jedeš - nezajímá tě poměr smíchání, nic... Jen motor musí být z lepších materiálů, protože alkohol je více korozivní... Další výhoda je, že není třba stavět nové čerpačky - alkohol se dá čerpat z klasických stojanů na benzín... A cena vychází v přepočtu kolem 23CZK/l
Ekologické podmínky jsou stejné jako u LPG - z motoru jde jen pára... A to nejlepší je, že alkohol se vyrábí z jakékoliv biomasy - tzn. kukuřice, obilí, šišky :ho: - to by u nás přibývalo černých palíren... :lol

PoslaťNapísal: Uto Sep 05, 2006 2:13 pm
od Pavel
To whitex: Přesně to jsem myslel. Prostě ten ford jezdí na chlast. Hlavně by si pak pěkně nacpali kapsy zemědělci. Špátná úroda? Nevadí.. Uděláme z toho chlast a jsme pracháči.... Na druhou stranu aby všechen chlast nevychlemtali naši mazlíčci a na nás nic nezbude.... :)

PoslaťNapísal: Uto Sep 05, 2006 4:28 pm
od whitex
Pavel: Však to nevadí když si zemědělci budou mazat kapsy - proč by nemohli... Však šejkové už mají dost a zamědělství u nás upadá a dřív, nebo později někdo něco musí vymyslet... Tak ať jednou naši zákonodárci udělají něco dobrýho a prospěšnýho a povolí to... :jo

PoslaťNapísal: Str Sep 06, 2006 8:34 am
od Pavel
whitex píše:Pavel: Však to nevadí když si zemědělci budou mazat kapsy - proč by nemohli... Však šejkové už mají dost a zamědělství u nás upadá a dřív, nebo později někdo něco musí vymyslet... Tak ať jednou naši zákonodárci udělají něco dobrýho a prospěšnýho a povolí to... :jo


Já jim to přeju... Asi si zakoupím nějakou půdičku.... :)

PoslaťNapísal: Sob Sep 09, 2006 12:32 pm
od Beaver
Pri kompletni konverzi spalovacich motoru na alkohol by polovina zemekoule byla potreba na pestovani plodin na biomasu. Nebude co zrat, ale budeme mit palivo :o)

PoslaťNapísal: Sob Sep 09, 2006 7:28 pm
od whitex
Tak jistě že se nebude jezdit jen na to... Spousta aut pojede dále na benzín a neftu, ale když klesne poptávka, klesnou i ceny... Taky se určitě začnou prodávat auta s pohonem na vodík - viz. Mazda RX-8 /M2
Nebo elektromobily, to je taky zajímavá alternativa... Popřípadě nějaké hybridní kombinace všeho dohromady... btw. LPG taky stále bude fungovat...

Myslím že alternativ je spousta - záleží jak se na to kdo dívá, pokud šejkové utáhnou kohoutek, tak se východisko najde podle mě velice rychle... :jo

Re: RX-8 Hydrogen

PoslaťNapísal: Ned Sep 02, 2007 9:27 pm
od Venito
by me ani ve snu nenapadlo ze Rusaci delaji take vankely :))

Re: RX-8 Hydrogen

PoslaťNapísal: Pon Sep 03, 2007 1:45 pm
od Sedvo
No v AutoTipu byl pěkný článek o tom, jestli vůbec bude výroba chlastu do aut rentabilní. Jednak si musíme spočítat, že někdo bude muset ty továrny postavit, dále zemědělci můžou zvyšovat ceny produktů ze kterých se vyrábí palivo.

Je pravda, že je to jednou z alternativ náhrady za fosilní paliva, ale jestli by to bylo levnější nebo ne to je trochu složitější a jak se tu psalo zase by do toho zasáhl stát. Prostě kolotoč hadra.

V tomto směru bych volil jinou alternativu, jednak efektivita využití biomasy je 3x vyšší v elektrárnách na biomasu, tak jak kdyby se z ní vyráběl chlast do aut.

Prostě se bude muset vymyslet něco jiného