Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

katalyzator out?

Tuning technických častí vozidla, motor, podvozok atď...

Moderátor: George

Poslaťod Harry FE3 » Str Sep 06, 2006 3:54 pm

Udělat v čr?
Obrázok
Obrázok užívateľa
Harry FE3
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2774
Registrovaný: Sob Dec 04, 2004 12:24 pm
Bydlisko: Brno

Poslaťod Lobo » Str Sep 06, 2006 4:04 pm

udelat v cr :)
Obrázok užívateľa
Lobo
Komunikátor
 
Príspevky: 562
Registrovaný: Ned Jan 29, 2006 9:53 pm
Bydlisko: Praha/Mlada Boleslav

Poslaťod aniel » Štv Sep 28, 2006 1:53 am

pripajam sa k nazorom Maca222... vsetko napisal pravdivo ako keby z mojich ust vyslo :-) :-)

ja som dal kat von, auto nabralo uplne iny zvuk medzi 3000-4000 rpm, do kopca islo uplne mizerne, ale ked sa zohrialo plamene isli vonku jak salene, dlhe asi tak 1 meter, ale urcite tam bol dojebany predzapal... podla mna od kazdeho auta to zavisi individualne s tym katalyzatorom... je zas fakt ze po tvojich 200 tis. km je asi uplne zaneseny takze by tam bodlo nieco priechodnejsie...

ono nakoniec japonci co tam ten kat dali nesu blbi, a urcite ma svoju funkciu, neni to tam len kvoli emisiam... + presne ten protitlak je problemovy, a s tymi rezonatormi a neviem cim skusenosti nemam cize neviem povedat, ale na dalsom aute kat urcite von nepojde, ked uz tak na mieru robene potrubie az po koniec + zvody tiez na mieru... splni to urcite vacsiu funkciu ako fusovat do potrubia sam, dat ruru miesto katu, prip. vybrat stredovy tlmic taktiez, a miesto koncoveho daj nejaky plnopriechodovy, tym sa vsetko len doserie, ale vela ludi to robi, a myslia, ze je je to cool :-)
aniel
Prispievateľ
 
Príspevky: 204
Registrovaný: Pon Nov 07, 2005 12:47 am

Poslaťod pajo106 » Ned Nov 26, 2006 10:27 pm

nahodou som sa tu nachomejtnul, a kua nechapem kde na taketo info chodite.... nemam sice mazdu, ale japonca ano, teda vlastne 3ks... s katom aj vyfukom som parkrat maturoval, moje poznatky su doteraz taketo: auto bez katu neprejde emiskami! mam vyskusane na 2 ks. dokonca neprejde ani s malou netesnostou niekde na vyfuku. auto bez katu smrdi, jednoducho je to citit. ako zigulik alebo skodula...mam potvrdene od Panov mechanikov z toyoty, hondy aj inych "neznackovych" ze za normalnych okolnosti vydrzi kat cca 300tkm. to ze sa ucpe alebo vysype je viacmenej nezmysel, najprv prestane fungovat na chemickej baze, az dlho, dlho potom sa moze prepalit. na dvoch mojich autach ktore maju 200 a 260.tis km su povodne katy a su funkcne, ciste, plnopriechodne. na tretom aute, ktore som kupil s nezistenym poctom km (moj odhad cca 400-450 tis. km) bol len obal katu, bud ho niekto vykuchal, alebo sa vysypal... ale skor sa priklanam k prvej variante. original stoji (asi 30cm s prirubami) okolo 10.000. Bosal ma stal 3, je v podstate ten isty, len ho bolo treba navarit medzi priruby. na tomto aute som skusal dat najprv rovnu trubku, bolo to lepsie ako s vykuchanym katom, ked som ale dal bosal, auto nenormalne ozilo v spodnom a strednom pasme otacok, stichlo (so seriovym aj sportovym vyfukom), klesla spotreba o 1,5 litra na normal. preslo emiskou. ako tu pisal tusim maco, o hodnotach lambda 1 atd... toto nema s katom nic spolocne. tato hodnota len poukazuje na spravnu/nespravnu cinnost lambdy, riadenia zmesi atd... aj bez katu mala lambda hodnotu 1 aj snim, napriek tomu raz nepresla a druhykrat ano! atd.... atd... neviem kde na SK stale vznikaju taketo myty o lambdach, katoch atd....studovat!
pajo106
Čitateľ
 
Príspevky: 12
Registrovaný: Str Nov 15, 2006 4:35 pm

Poslaťod George » Pon Nov 27, 2006 1:28 am

Proč odstraňovat katalyzátor probůh?? Já jsem to třeba vyřešil následovně. Starý jsem vyhodil a na svoje GD jsem koupil nový ale sportovní. Má o 30% lepší průchodnost a emise mám jak u nového auta páč katík je nový. Projdu technickou a ulehčil jsem autu.
Spokojenost pro všechny :-)

Odstranit kat je prasečina!!
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Bootleg » Pon Nov 27, 2006 1:31 am

pajo106 píše:nahodou som sa tu nachomejtnul, a kua nechapem kde na taketo info chodite.... nemam sice mazdu, ale japonca ano, teda vlastne 3ks... s katom aj vyfukom som parkrat maturoval, moje poznatky su doteraz taketo: auto bez katu neprejde emiskami! mam vyskusane na 2 ks. dokonca neprejde ani s malou netesnostou niekde na vyfuku. auto bez katu smrdi, jednoducho je to citit. ako zigulik alebo skodula...mam potvrdene od Panov mechanikov z toyoty, hondy aj inych "neznackovych" ze za normalnych okolnosti vydrzi kat cca 300tkm. to ze sa ucpe alebo vysype je viacmenej nezmysel, najprv prestane fungovat na chemickej baze, az dlho, dlho potom sa moze prepalit. na dvoch mojich autach ktore maju 200 a 260.tis km su povodne katy a su funkcne, ciste, plnopriechodne. na tretom aute, ktore som kupil s nezistenym poctom km (moj odhad cca 400-450 tis. km) bol len obal katu, bud ho niekto vykuchal, alebo sa vysypal... ale skor sa priklanam k prvej variante. original stoji (asi 30cm s prirubami) okolo 10.000. Bosal ma stal 3, je v podstate ten isty, len ho bolo treba navarit medzi priruby. na tomto aute som skusal dat najprv rovnu trubku, bolo to lepsie ako s vykuchanym katom, ked som ale dal bosal, auto nenormalne ozilo v spodnom a strednom pasme otacok, stichlo (so seriovym aj sportovym vyfukom), klesla spotreba o 1,5 litra na normal. preslo emiskou. ako tu pisal tusim maco, o hodnotach lambda 1 atd... toto nema s katom nic spolocne. tato hodnota len poukazuje na spravnu/nespravnu cinnost lambdy, riadenia zmesi atd... aj bez katu mala lambda hodnotu 1 aj snim, napriek tomu raz nepresla a druhykrat ano! atd.... atd... neviem kde na SK stale vznikaju taketo myty o lambdach, katoch atd....studovat!


JJ, no vies, niekedy je zbytocne sa tym zaoberat a tuneri nech tunia. A protitlak je tiez slovo, ktore musis pouzit, lebo inak nikto nepochopi, o com hovoris, ked povies nieco o prudeni vzduchu (plynov), roznych moznostiach.. Proste ako si povedal, ludia by mali najprv studovat a potom pustat do sveta 'perly'. IMHO & PEACE. :)
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod Lobo » Pon Nov 27, 2006 2:14 pm

tak ono hlavne lambda pred katem to ani ovlivnovat nemuzu, ale pokud je jedn az katem tak ano :)
Jinak ja mam 6aut, na zadnym nemam kat(jen trubky) a emisema prosly legalne vsechny az na jedno :)
Ale stim studovanim souhlasim,backpress,uhly,rozmery to jen zacina :mrk
Obrázok užívateľa
Lobo
Komunikátor
 
Príspevky: 562
Registrovaný: Ned Jan 29, 2006 9:53 pm
Bydlisko: Praha/Mlada Boleslav

Poslaťod miko613 » Uto Mar 18, 2008 8:10 pm

Niekto tam pisal ze katalyzator vydrzi tak 180 000 km

ja som bol nedavno na emisnu nam na svojom xedosiku 9 namrdane 278 000 km a včul hodnoty vam vypišem z protokolu.

kontrolovany parameter určena hodnota namerana hodnota
teplota motora °C 80.0 80.0
volnobežne otačky min-1 550.0-750.0 600.0
obsah CO % 0.5 0.23
obsah HC ppm 100.0 19.0
zvyšene otačky nim-1 2500.0-3000.0 2690.0
hodnota lambda 0.97-1.03 1.0

no co k tomu dodat je to mazda,a to som este nedavno menil sviečky a kaplo mi trochu oleja do spalovacieho priestoru,a ked som ju natočil tak zahulila,že som nevidel čo bolo za autom.

Moj nazor? stavil som na kvalitu a dufam že som sa nemýlil. :palec

vela štastých km všetkým.
Xedosik to je V6 ako ináč.Ale uz nie sú dva.
Obrázok užívateľa
miko613
Komunikátor
 
Príspevky: 769
Registrovaný: Sob Aug 04, 2007 10:56 pm
Bydlisko: Kežmarok,SLOVAKIA
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod PePa » Str Mar 19, 2008 7:09 pm

Tak sa tiez pochvalim, prave som prisiel z technickej kontroly a vsetko O.K. Najazdenych 230 000 km a katalyzator tiez este stale v poriadku. :jupi
Mazde zdar, Xedosu zvlášť !!!
Obrázok užívateľa
PePa
VIP 2013
 
Príspevky: 2614
Registrovaný: Štv Jún 01, 2006 2:52 am
Bydlisko: Bratislava, Wien

Poslaťod ALPHANUMERIC » Pon Sep 22, 2008 12:33 pm

chlapi ja sa tiez spytam ak mozem........ja mam potrubie tak ako ma byt len zadny tlmic vyfuku ten posledny nema su tam len trupky a koncouky ......serem s tym motor?????? :hmmhmm
ALPHANUMERIC
Pisateľ
 
Príspevky: 52
Registrovaný: Štv Aug 28, 2008 2:19 pm

Poslaťod peter306 » Str Máj 26, 2010 9:21 pm

to je sice pekne toto vsetko ale co nato lambda ked vyhodite kat? ja ju mam uz tak dodbranu tu lambdu ze mam kabliky snej skoro zlomene...a kat je uz pravdepodobne urcite out...tak co spravit? mam tam aj rezonator ale nechcem velmi do toho vrazat.niekto vravi aj nechat kat ale vymlatit s neho to vnutro.je to dobry napad?alebo ozaj dat trubku holu pripadne rovno zase dalsi kat?.diky
Mazda 6 2,3i Sport, 166 žrebcov
peter306
Komunikátor
 
Príspevky: 551
Registrovaný: Ned Sep 16, 2007 12:09 pm
Bydlisko: Zvolen
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Predchádzajúci

Späť na Technika

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron