V podstate uz prvych 1000 km si spravil, dost zalezi na tom, ako s tym autom jazdis. V prvych km by sa nemal velmi tocit, do tych 3000 mu staci, ale ziadne prudke akceleracie, takisto nie je dobre nechavat motor dlhsie bezat na konst. otackach a rychlosti. Proste treba to menit, ked ides napr. nejaku dobu 70 kmh, tak zmenit prev. stupen, znizit rychlost a pod. Ale mas uz 3000 km, takze teraz uz iba normalna jazda.. Motor nezlenivie.. To su trochu take reci.. Ti, co motory tocia do otacok, sa ich velkej zivotnosti asi nedockaju, pretoze v porovnani s ostatnymi, ich piesty s kruzkami "prejdu" aj 2x vacsiu drahu a tomu je umerne aj opotrebenie. Takisto v zime, netreba zahrievat motor na mieste, ak nastartujes a bezi pravidelne, mozes autom ist (pribl. po 6 sekundach) a pokial je studeny, tak znova, cervene pasmo max. otacok sa posuva smerom nadol, t.j. to, co mas na tachometri ako cervene pole, neplati pri mrazoch.
Dalsia vec, ako sa mozes starat o motor, je dekarbonizacia, o tom ti tu na fore alebo cez mail povie viac Milan.
Hlavne nezabudni na kvalitny olej, kontrolovat jeho hladinu, pravidelne ho menit spolu s olejovym filtrom a min. 300tis km to auto musi spravit, minimalne.. Da sa spravit aj 800-900tis km so starymi napr. FS a KL motormi zo 626 bez zasahu do samotneho motora..
Len mimochodom, motory Mazda sa zabehavaju uz vo vyrobe, nastudeno, cize nezahriate spolu s prevodovkami.