Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Küberl tuning

Tuning technických častí vozidla, motor, podvozok atď...

Moderátor: George

Küberl tuning

Poslaťod Lubos1 » Str Feb 02, 2005 11:54 pm

Chcem sa spytat, ci niekto nema s touto firmou a ich produktami skusenosti. (http://www.kueberl.com)
Rad by som si nechal zvysit vykon motora s tym, ze sa neznizi zivotnost ani nezvysi opotrebenie motora. Tato firma ponuka nejake PowerBoxy na Mazdu 6 so zvysenim z 88kW na 103 a 310 Nm na 350. Tak akurat.
Nechcem ale samozrejme prist o zaruku :o)

Nie som si ale isty, ci by som nieco neodpalil, keby som nejaky PowerBox pouzival, moc tymto hrackam neverim. Nie je to sice zasah do riadiacej jednotky, ale predsa...
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod TomAnt » Štv Feb 03, 2005 12:07 am

Lubos, chipovat Mazdu skusali priamo Mazdaci a viem ze s tym bol dost problem, viac ti povie Dabel. Ja osobne by som do toho nesiel, vzdy je to nieco za nieco a bez skratenia zivotnosti ci opotrebenia motora, neverim ze to ide..
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Hosť » Štv Feb 03, 2005 2:14 am

nechcem sa dotknut nikoho, ale to, ze chipovat mazdu skusali mazdaci a nepodarilo sa, neznamena vsetko. Chipovat - prepisat hodnoty v riadiacke je jedna vec, a vyznat sa v servisovani aut je druha. Iba v optimalnom pripade sa najde clovek s kombinaciou tychto vedomosti, ale to musi mat z oboch sfer vela skusenosti. "Skusat chipovat auto" je vyraz, ako "skusat operovat cloveka".
Po druhe: firma ako Kueberl, ked robi tie boxy a aj ich predava na vsetkych europskych trhoch, tak zrejme to korektne funguje. A ked sa s tym autom nejazdi s plynom na podlahe, tak ten motor vydrzi tolko,ako bez chipu. Ked sa jazdi blbo s nenachipovanym autom, aj to zdochne predcasne. A to, ze v ludoch zije zmyslanie typu: mam chipnute auto, a nefunguje mi central, ci pri 120 trasie podvozok.... aj nechipnute auta sa kazia, nielen chipnute! Kedy uz to konecne vsetci pochopia? Jasne, hodme vsetko na chip, lebo toho cloveka pozname, kto nam ho robil, ale toho, kto nam robil auto, toho nie....
Lubos,ked tymto hrackam neveris, a ocividne by si im rad veril, tak preco si to tak nezorganizuje? Hm? Daj si to, vyskusaj a uvidis, ked nebudes spokojny, tak sa to vyriesi. To je predsa bezny obchod s pravom na uplatnenie reklamacie... Zajtra sa na nieco opytam, special pre teba Lubos, potom sem dam vediet.
PS: nerobim chiptuning, nemam tunersku firmu, nie som proti Vam.OK?
Hosť
 

Poslaťod TomAnt » Štv Feb 03, 2005 10:50 am

Caf Anonym, ja som len reprodukoval ako som pocul :o) Ja sam osobne neviem co si o chiptuningu mam mysliet. Ale ked sa tak zamyslim analogiou z mojej brandze (IT) tak mi logicky vyplyva, ze ist by to mohlo, aj fungovat... Ale stale neverim tomu, ze to nema nejaky dopad...

Uvediem priklad z mojej oblasti. Pocitacove procesory su vyrabane rovnakou technologiou na urcitu frekvenciu. Na vystupnej kontrole zistia, ze tento kus zvlada v pohode povedzme 2 GHz, a tento aj 2,2 GHz. Jeden teda dostane razitko 2 a jeden 2,2, pricom kusy su identicke. Zamkne sa nasobic aby ludi nahodou nenapadlo s tym nieco ine porobit a ide to do predaja. No ale ludia su sikovni, na toto im dosli a tak vzniklo pretaktovavanie procesorov.

Ale... Nieco za nieco, ako som pisal hore, to otestovanie vo fabrike na nieco je. Ano, ten procesr dokaze ist bez problemov aj na tej vyssej frekvencii, ale, treba ho povedzme viac chcladit, treba mu zvysit napatie, moznosti su rozne.

No a myslim, ze podobne to bude aj s tymi motormi. Ano, urcite to ide riadiacou jednotkou prechipovat na vacsi vykon (je to predsa len software). Ale nieco za nieco... Urcite to nebude len tak bez inych vedlajsich priznakov. Akych, to neviem. Mozno bude treba ten motor viac chladit, mozno menej vydrzi, mozno bude zrat viac, mozno bude zrat viac oleja, chapes? Tazko povedat. Ale mysliet si, ze prechipujem motor a nic ine sa nezmeni, len mi vzrastie vykon je naivne, aspon z mojho pohladu.

Co sa tyka toho ze to skusali chipnut v Mazde (vravim o AP v BA), len som reprodukoval ako som pocul. V suvislosti s tou chiptunerskou firmou, pouzijem o5 analogiu z IT sveta... Je x firiem, co dokazu spravit super soft pre MS Windows. Ale kto dokaze najlepsie odladit akykolvek soft prave na tie Windows? Garantujem ti ze len Microsoft, pretoze jediny ma zdrojaky k svojmu OS a vie co sa tam realne naozaj vnutri deje. A mam pocit ze tak nejak to bude aj s chipovanim akehokolvek auta, nielen Mazdy. OK, chiptuning firma moze byt sqela, ale ak by sa rozhodol chipovat priamo vyrobca, v tom momente ma sialeny naskok tym, ze dokonale pozna techniku ktoru ide chipovat.

No a este ma napadla jedna vec, prave preto ze ide o Lubosove auto, s ktorym je beztak dost vela problemov. Nestraca sa takymto zasahom do riadiacej jednotky zaruka? (len sa pytam)

Ale inac celkom by ma to zaujimalo, takze Lubos, ides... A potom nam napis subjektivne pocity.
Naposledy upravil TomAnt dňa Štv Feb 03, 2005 11:01 am, celkovo upravené 3
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod dabel » Štv Feb 03, 2005 10:52 am

S chipovanim nemam osobne ziadne skusenosti (na atmosferickych benzinakoch sa toho vela nenacipuje, ze ano... ;) )

Osobne by som ale radsej ako po powerboxe siahol po "pravom" chiptuningu. Powerbox je zariadenie, ktore len "falsuje" udaje pre riadiacu jednotku (Rudo to nazval "virus"), zatialco chiptuning je vymenenie datovych map a poli.

ad chipovanie v Mazde, co spominal Tom: v AP Bratislava sa hrali prave s powerboxom v 100kW diesli. A nepodarilo sa im to "naladit", auto bud stratilo vykon v nizkych otackach, alebo "cukalo".

ad zaruka: tohto by som sa asi bal pri novom aute najviac. Skus sa na to popytat u Tvojho dealera, je dokonca mozne, ze oni sa mi Ti ponuknu chip (udajne v Rakusku a Nemecku dost bezna vec).

Kazdopadne sa mozes na auto.cz popytat joe_st, on ma powerbox v Premacy DiTD.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Lubos1 » Štv Feb 03, 2005 11:49 am

Hej, ponukli mi to, ale vyslo by to do 1000€, co sa mi zda trochu vela, islo o zmenu datovych map.
Chlapi, ja som sa len pytal, mam z toho obavu, to znamena, ze do toho asi nepojdem :buuu:
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod dabel » Štv Feb 03, 2005 11:52 am

Lubos: ak chces cipovat, tak podla mna je urcite najlepsie priamo u Tvojho dealera, hoci je to drahsie: jednak urcite neprides o zaruku, jednak urcite nepojde o "garazovu vyrobu".
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Hosť » Štv Feb 03, 2005 12:12 pm

TomAnt: ano, beriem tvoju teoriu z IT, co si uviedol ako priklad s tymi procesormi. Ale: procesor, ak je schopny pracovat s vyssim vykonom, a motor, ktory je schopny pracovat s vyssim vykonom je nutne lepsie chladit (pouzijem co si uviedol ty, cisto len teoreticky). Ale tak ako aj v PC, tak aj v aute, je mozne vyhlasit, ze ak porovnas celkovu prevadzkovu dobu s casom, kde bol dosiahnuty max. vykon, tak max. vykon je dosiahnuty iba kratkodobo (vzhladom na celkovy prevadzkovy cas), a aj to iba niekedy, neperiodicky - PC-narocna operacia, auto-predbiehanie. Pocas beznej prevadzky oboch "zariadeni" je vsak chladenie dimenzovane tak, ze kriticke hodnoty sa dosiahnu len ojedinele, napr. stojis v lete na 60C asfalte v zapche, a zapne ti ventilator. To je situacia, kde to chladenie nie je dostatocne, ale to je vynimocna situacia. Teplota motora vsak urcite nestupne na tuto hranicu pri predbiehani. Takze: mas auto napr. seriovo 100k, co ten motor dosahuje pri 4500rpm. Kolko % z casu celkovej prevadzky si jazdil s motorom s otackami 4500rpm? Auto vsak ma svoju vyhodu oproti PC, pri plnom vykone urcite nesoji na mieste, a vsetci vieme, preco je chladic taky, aky je :-)
Ja keby ze si dam cipnut auto, tak to urcite iba preto, aby som mohol bezpecnejsie jazdit, a zvladnut situacie, kde tych par koni a Nm mi v tom pomoze, a nie preto, aby som si myslel, ze uz som pretekar, vzdy a vsade. My bezni smrtelnici mame tu nevyhodu, ze nemame sponzora,ktory nam po kazych pretekoch kupi novy motor.
Dalsia vec - co si myslite, v com sa lisi riadicka z mazdy od riadiacky z ineho auta? To je asi tak: je x znaciek DVD prehravacov, kazdy s inym dizajnom, ale vo vnutri je na 85% to iste vsetko, co sa vyraba ajtak v jednej cinskej tovarni. S riadiackami je toto iste, je par dodavatelov, Bosch, Valeo, atd... Ale to si nerobi kazda automobilka svoje, ved ani kable, hadice, sedacky, plasty, relatka, stierace...

Dabel: pre motor co ma Lubos, a hlavne kvoli zaruke je optimalne riesenie box, nakolko sa nestraca zaruka, a neni zasah do riadiacej jednotky. Box je box, das, vyberes, das, vyberes...

Lubos: prave som volal s clovekom, ktory ma profesionalne skusenosti s Kueberl boxmi, a povedal mi, ze hodnoty, ktore tam su uvedene, tie platia. A ze po zapojeni na skusobnej jazde to okamzite citit, a ze nevie o pripade, ze by nebol efekt jednoznacny. Ak chces, poskytnem ti na neho kontakt, mozes sa na neho obratit. Je zo SK.
Hosť
 

Poslaťod dabel » Štv Feb 03, 2005 12:19 pm

Anonymous píše:Dabel: pre motor co ma Lubos, a hlavne kvoli zaruke je optimalne riesenie box, nakolko sa nestraca zaruka, a neni zasah do riadiacej jednotky. Box je box, das, vyberes, das, vyberes...


Jo, na tom nieco je ;)

Inak ad "specialnost" RJ Mazdy: faktom je, ze tie motory cipuje malokto (mala by tam byt cela elektronika Denso), na rozdiel od napr. TDI, co sa tunia v kazdej druhej sidliskovej garazi ;) A myslim, ze toto Tomas myslel ;)

Ozaj, este stale sa nechces zaregistrovat?
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Hosť » Štv Feb 03, 2005 12:21 pm

1000 eur je bezna cena v zahranici, ale kueberl box neviem presne na kolko by vysiel, ale skor by to bolo blizsie k polovici tych 1000 eur. Lubos, neviem, preco sa toho bojis, ma pocit z tvojich prispevkov, ze o tych moznostiach vela nevies, asi ta nietko s tym strasil...
PS: kueberl urcite nie je "garazova vyroba" Hm?
Hosť
 

Poslaťod dabel » Štv Feb 03, 2005 12:37 pm

650EUR Küberl vs. 1000EUR chip. Este by bolo pre porovnanie zaujimave, aky chip ponuka Mazda a na ake parametre sa zmeni vykon a tocivy moment.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Hosť » Štv Feb 03, 2005 1:03 pm

Vo viedni, co ti dokazu este zdravo spravit pre ten motor je:
chip: z 89kW na 114kW, z 310Nm/2000rpm na 385Nm/1750-2700rpm
box: z 89kW na 103kW, z 310Nm/2000 rpm na 350Nm/2000rpm

cenovy rozdiel ako sme sa dozvedli od Dabla: 1000 vs 650EUR.
Co som pisal, to je zdravy strop, takze mozno,ze (pravdepodobne) to bude pod tie hodnoty.
Hosť
 

Poslaťod TomAnt » Štv Feb 03, 2005 1:13 pm

Nakoniec sa k niecomu aj dopracujeme :o) Super...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod dabel » Štv Feb 03, 2005 1:20 pm

Anonymous píše:Vo viedni, co ti dokazu este zdravo spravit pre ten motor je:
chip: z 89kW na 114kW, z 310Nm/2000rpm na 385Nm/1750-2700rpm
box: z 89kW na 103kW, z 310Nm/2000 rpm na 350Nm/2000rpm

cenovy rozdiel ako sme sa dozvedli od Dabla: 1000 vs 650EUR.
Co som pisal, to je zdravy strop, takze mozno,ze (pravdepodobne) to bude pod tie hodnoty.

No ja by som si asi radsej priplatil tych 350EUR a mal to priamo od dealera. Tym padom by odpadlo vymontovavanie pred garancnou prehliadkou a akymkolvek problemom. No a 11kW a 35Nm navyse tiez neni zlych ;)
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod TomAnt » Štv Feb 03, 2005 1:46 pm

dabel píše:
Anonymous píše:Vo viedni, co ti dokazu este zdravo spravit pre ten motor je:
chip: z 89kW na 114kW, z 310Nm/2000rpm na 385Nm/1750-2700rpm
box: z 89kW na 103kW, z 310Nm/2000 rpm na 350Nm/2000rpm

cenovy rozdiel ako sme sa dozvedli od Dabla: 1000 vs 650EUR.
Co som pisal, to je zdravy strop, takze mozno,ze (pravdepodobne) to bude pod tie hodnoty.

No ja by som si asi radsej priplatil tych 350EUR a mal to priamo od dealera. Tym padom by odpadlo vymontovavanie pred garancnou prehliadkou a akymkolvek problemom. No a 11kW a 35Nm navyse tiez neni zlych ;)


Nebolo by lepsie kupit od zakladu vykonnejsi motor? Nieco v style nekupuj a nechipuj 1.8ku ale kup rovno 2.0ku... (ja viem, na Lubosove auto nemozme aplikovat, to je len basnicka otazka)
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Ďalší

Späť na Technika

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť