TomAnt: ano, beriem tvoju teoriu z IT, co si uviedol ako priklad s tymi procesormi. Ale: procesor, ak je schopny pracovat s vyssim vykonom, a motor, ktory je schopny pracovat s vyssim vykonom je nutne lepsie chladit (pouzijem co si uviedol ty, cisto len teoreticky). Ale tak ako aj v PC, tak aj v aute, je mozne vyhlasit, ze ak porovnas celkovu prevadzkovu dobu s casom, kde bol dosiahnuty max. vykon, tak max. vykon je dosiahnuty iba kratkodobo (vzhladom na celkovy prevadzkovy cas), a aj to iba niekedy, neperiodicky - PC-narocna operacia, auto-predbiehanie. Pocas beznej prevadzky oboch "zariadeni" je vsak chladenie dimenzovane tak, ze kriticke hodnoty sa dosiahnu len ojedinele, napr. stojis v lete na 60C asfalte v zapche, a zapne ti ventilator. To je situacia, kde to chladenie nie je dostatocne, ale to je vynimocna situacia. Teplota motora vsak urcite nestupne na tuto hranicu pri predbiehani. Takze: mas auto napr. seriovo 100k, co ten motor dosahuje pri 4500rpm. Kolko % z casu celkovej prevadzky si jazdil s motorom s otackami 4500rpm? Auto vsak ma svoju vyhodu oproti PC, pri plnom vykone urcite nesoji na mieste, a vsetci vieme, preco je chladic taky, aky je
Ja keby ze si dam cipnut auto, tak to urcite iba preto, aby som mohol bezpecnejsie jazdit, a zvladnut situacie, kde tych par koni a Nm mi v tom pomoze, a nie preto, aby som si myslel, ze uz som pretekar, vzdy a vsade. My bezni smrtelnici mame tu nevyhodu, ze nemame sponzora,ktory nam po kazych pretekoch kupi novy motor.
Dalsia vec - co si myslite, v com sa lisi riadicka z mazdy od riadiacky z ineho auta? To je asi tak: je x znaciek DVD prehravacov, kazdy s inym dizajnom, ale vo vnutri je na 85% to iste vsetko, co sa vyraba ajtak v jednej cinskej tovarni. S riadiackami je toto iste, je par dodavatelov, Bosch, Valeo, atd... Ale to si nerobi kazda automobilka svoje, ved ani kable, hadice, sedacky, plasty, relatka, stierace...
Dabel: pre motor co ma Lubos, a hlavne kvoli zaruke je optimalne riesenie box, nakolko sa nestraca zaruka, a neni zasah do riadiacej jednotky. Box je box, das, vyberes, das, vyberes...
Lubos: prave som volal s clovekom, ktory ma profesionalne skusenosti s Kueberl boxmi, a povedal mi, ze hodnoty, ktore tam su uvedene, tie platia. A ze po zapojeni na skusobnej jazde to okamzite citit, a ze nevie o pripade, ze by nebol efekt jednoznacny. Ak chces, poskytnem ti na neho kontakt, mozes sa na neho obratit. Je zo SK.